Manager Concernadministratie 1 week geleden

Specificaties

Locatie Randstad
Startdatum Onbekend
Einddatum Onbekend
Duur Onbekend
Uur Onbekend
Publicatiedatum 11/10/2021
Sluitingsdatum Onbekend
Tarief Onbekend

Opdrachtgever

Onbekend

Brokers (1)

Tags:

  • Administratief
  • Vastgoed

Opdrachtbeschrijving:

Bij één van onze opdrachtgevers, een grote woningcorporatie in de Randstad, hebben wij een opdracht voor een Manager Concernadministratie. Op basis van een aantal strategische wijzigingen waar je aan zal gaan meewerken, gaat het om een lange opdracht van circa 1,5 - 2 jaar. Om die reden wil men dit inrichten in een tijdelijk dienstverband ipv op interim/uren basis. De start is zo snel als mogelijk en het gaat om een werkweek van 36 uur.

Functie

Op dit moment is de financiële functie bij deze corporatie decentraal georganiseerd d.m.v. een tweetal bedrijfsbureaus, waarbij het de ambitie is om deze te gaan centraliseren. Hierin speelt de te werven Manager Concernadministratie een belangrijke rol. Om deze change vorm te geven, wordt in eerste instantie gekozen voor een kandidaat die kan helpen deze nieuwe centrale organisatie stevig neer te zetten. Wanneer dit staat, zou het zou kunnen zijn dat over een kleine twee jaar een kandidaat met een wat ander profiel gewenst is. Wanneer het op dat moment de ambitie van alle partijen is toch in dienst te blijven, is dat ook een mogelijkheid uiteraard. Tegelijkertijd speelt de implementatie en ingebruikname van een nieuw ERP, hetgeen een flinke impact heeft op de concernadministratie. 

Je rapporteert in deze rol aan de Directeur Financiën en Bedrijfsvoering en je geeft leiding aan een team van circa 15 medewerkers.

Taken

  • Draagt zorg voor de juiste, tijdige, volledige productie van diensten en de realisatie van de doelen van de afdeling, met de optimale efficiency en effectiviteit, in het bijzonder;
  • Geeft sturing aan de bijstelling van beleids- en verbetervoorstellen ten aanzien van het financieel administratief beleid;
  • Vertegenwoordigt de eenheid in de relevante overlegstructuren binnen en buiten de corporatie ten aanzien van administratief organisatorische onderwerpen;
  • Is (mede) aanspreekpunt binnen de organisatie voor vragen op het gebied van financiële risicobeheersing;
  • Is verantwoordelijk voor de financiële administratie zoals, de debiteuren-, crediteurenadministratie, betalingsverkeer, grootboekadministratie, administratie deelnemingen, activa-administratie, belastingaangiftes en de vastgoedadministratie zoals de administratie van zakelijke lasten, de vastlegging van basisgegevens van de verhuurbare eenheden en uitvoering van het huurbeleid;
  • Coördineert en ondersteunt bij het opstellen en implementeren van duidelijke werkprocessen en het bijhouden van nieuwe ontwikkelingen op gebied van financiële en fiscale regelgeving;
  • Het tijdig en betrouwbaar leveren van de basisgegevens ten behoeve van de interne en externe verantwoording;
  • Levert mede tijdige en betrouwbare financiële verantwoordingsrapportages, inclusief het jaarverslag en de jaarrekening;
  • Zorgt er voor dat de administratiekalender is afgestemd op besturingscyclus;
  • Ondersteunt en adviseert bij de administratie van het treasurybeleid;
  • Draagt zorg voor de datakwaliteit van de financieel administratieve gegevens;
  • Neemt deel aan organisatie brede financiële en IT gelieerde projecten;
  • Geeft leiding aan de afdeling en is verantwoordelijk voor de werksfeer, kerntaken en resultaten;
  • Voert het personeel en financieel management uit voor de afdeling gegeven de beleidskaders zoals deze binnen de organisatie gelden en conform de gevoerde managementstijl;
  • Is lid van het MT van de betreffende bedrijfseenheid.

Functie-eisen:

  • Minimaal HBO opgeleid;
  • Ruim 10 jaar relevante werkervaring;
  • Bij voorkeur o.a. in volkshuisvesting / vastgoed;
  • Ruime ervaring rondom financiële verslaglegging;
  • Kennis van en ervaring met AO/IC;
  • Ruime ervaring in project en people management;
  • Ervaring met organisatieontwikkeling.

Aanbod

Marktconform.

Bijzonderheden: