Steens & Partners

 

Gegevens

Adres Thomas Mannplaats 311
Postcode 3009 GC
Stad Rotterdam
Land Nederland
Telefoonnummer 010 2897666
Email interim@steens.nl
  • Freelance Projectadministrateur

    1 dag geleden

    Amsterdam

    Voor een van onze opdrachtgevers in Amsterdam komen wij graag in contact met een Freelance Project assistent controller/Administrateur voor een periode van circa 6 tot 12 maanden. Fulltime. De intentie is om na een bepaalde periode in vaste dienst te treden en door te groeien binnen de organisatie. Woonafstand dient dan ook binnen het uur te zijn vanaf Amsterdam. Functie Als projectcontroller/administrateur controleer en voer je de complete financiële projectadministratie van een aantal projecten. Je bent als projectadministrateur het financiële geweten van ieder team en bent de expert op financieel/administratief gebied. De reeds gelegde basis van deze projectadministratie heeft daarnaast nog verbeteringen nodig en moet verder strak getrokken worden voor het verdere project. In je dagelijkse werk ben je bezig met het analyseren van kosten uitdraaien en nacalculaties. Dit alles met als doel om een goede prognose (PER) opstellen en voortijdig mogelijke financiële problemen te signaleren
    1 broker
  • Freelance Cost Controller FMCG

    4 dagen geleden

    Omgeving Utrecht

    Voor onze opdrachtgever in de FMCG komen wij graag in contact met een ervaren Cost Controller. Opdracht is per direct fulltime voor 3-6 maanden. Functie Kostprijsberekening en analyses Voorraad, logistiek en warehouse controlling Month end closing process incl. Maandeinde rapportage voorbereiding & KPI voortgangsanalyses Stakeholder management naar commercial control, plant control en management
    1 broker
  • Freelance Business Controller

    4 dagen geleden

    Midden Nederland / Thuis

    Voor een internationale organisatie in de regio Utrecht hebben wij een opdracht voor een Freelance Business Controller. Starten zsm voor meerdere maanden. Functie Je hebt sterke boekhoudkundige kennis, het lezen en interpreteren van financiële overzichten. Je bent verantwoordelijk voor het voorbereiden, ontwikkelen en analyseren van management accounting informatie en het leveren van hoogwaardige rapporten die inzicht geven in de belangrijkste business drivers. Je stelt gedetailleerde operationele vragen op met betrekking tot financiële prestaties, bedrijfsprocessen, zakelijke en interne controles, evenals risicobeheer. Je hebt affiniteit om zelfstandig bedrijfsprocessen te creëren, beoordelen en verbeteren. Het bouwen van bedrijfsmodellen en het ontwikkelen van businesscases zijn voor u een tweede natuur.
    1 broker
  • Freelance Kwalitatieve Risk Review Consultant (non-life)

    4 dagen geleden

    Randstad / voornamelijk vanuit huis werken

    Voor een van onze relaties, een internationaal georienteerde Verzekeraar, komen wij graag in contact met een Freelance Non-Life Risk Review Consultant voor 4 tot 6 maanden. Start van de interim opdracht is in april (uiterlijk mei) en bij voorkeur op basis van 40 uur per week  Functie Als gevolg van een reorganisatie is de functie van Expert Risk Review Consultant naar Nederland gekomen. Per 1 september start er iemand in vaste dienst voor deze functie. Tot die tijd ga jij deze functie a.i. invullen. Het wordt jouw taak om steeksproefgewijs enkele kwalitatieve risk reviews te doen op het onderliggende underwritingsproces. Het betreffen enkele non-life business - to- business reviews in Nederland, Belgie en/of Frankrijk. Belangrijkste stakeholders zijn de Head Actuary, Head of ERM, desbetreffende country manager, desbetreffende underwriter(s), het underwriting management en mogelijk anderen die eerder controles hebben uitgevoerd. Enerzijds ben jij verantwoordelijk voor het uitvoeren en uitwerken van deze reviews waarbij je eventueel gebruik kan maken van eerder gebruikte templates. Anderzijds wordt er van jou verwacht dat je een risk review framework helpt opzetten. 
    1 broker
  • Freelance Tax Specialist voor opzetten Tax Control Framework (BTW en Loonbelasting)

    4 dagen geleden

    Voornamelijk vanuit huis

    Voor een van onze relaties, een multinational, komen wij graag in contact met een Freelance Tax Specialist voor het (helpen) opzetten van een Tax Control Framework (BTW en Loonbelasting). Duur van deze opdracht is 6 tot 12 maanden op basis van gemiddeld 4 dagen per week. Startdatum is in april of uiterlijk begin mei 2021. Functie In deze interim opdracht ga jij de Global Tax Director helpen met het verder professionaliseren van het Tax Control Framework. Er ligt met name een focus op het uitschrijven van de controls en dan met name voor de BTW en Loonbelastingen voor circa 15 vennootschappen die veelal met een eigen ERP systeem werken. Het gedeelte  loonbelasting betreft alleen Nederland en het BTW gedeelte betreft internationale transakties (meerdere landen). De interviews zal je samen met de Global Director Tax doen, waarbij jij verantwoordelijk wordt voor de verdere uitwerking.
    1 broker
  • Freelance AP/AR Consultant voor go-live fase MS Dynamics 365

    4 dagen geleden

    Randstad / vanuit huis

    Voor een van onze relaties, een multinational, zijn wij op zoek naar een Freelance AP/AR Consultant voor go-live fase MS Dynamics 365. Het betreft hier een fulltime opdracht, maar 4 dagen is bespreekbaar. Start midden april, uiterlijk 1 mei, voor 2 a 3 maanden.  Functie Onze opdrachtgever is momenteel bezig met een roll-out naar MS Dynamics 365 in verschillende landen. In deze rol word jij verantwoordelijk voor het in goede banen leiden van het Accounts Payable proces: alles wat (nog) niet goed geautomatiseerd is en/of wat niet goed is gegaan, moet alsnog worden geboekt. Naar verwachting betreft het meerdere tientallen kritische facturen (bedragen rond de €15000,- per factuur). Het is de bedoeling dat jij geheel zelfstandig en zonder begeleiding er voor zorgdraagt dat deze facturen alsnog goed worden verwerkt. Indien nodig, bestaat de mogelijkheid om tevens een junior medewerker in te schakelen die onder jouw toezicht jou komt ondersteunen indien er relatief veel handmatige boekingen bij komen. Aangezien de organisatie in de go-live fase zit waarbij meerdere landen per twee weken live gaan, dien je zelf de verantwoordelijkheid op je te nemen dat alle facturen goed in de boeken komen te staan.
    1 broker
  • Freelance Financieel Adviseur Rechtmatigheid (24u. p.w.)

    6 dagen geleden

    Zuid Holland

    Wij hebben een interim vacature vacant bij een gemeente als Freelance Adviseur Rechtmatigheid. Start begin mei tot eind 2021. 24 uur per week. Regio Zuid Holland Functie Je zet de benodigde organisatie en middelen voor de totstandkoming van de rechtmatigheidsverantwoording neer; Je maakt rapportages en stemt deze af met directie en concerncontrol. Het betreft hier bijvoorbeeld :  IC-jaarplannen inclusief VIC (verbijzonderde interne controle);  tussentijdse verantwoording op bevindingen en proces in het kader van rechtmatigheid;  rechtmatigheidsverantwoording. Je adviseert het management van afdelingen gevraagd en ongevraagd over mogelijke verbetering in processen en controles; Je komt proactief met ideeën om van gegevensgerichte controle te komen naar procesgerichte controle; Je voert werkzaamheden uit t.b.v. de gehele organisatie voor ondersteuning en toetsing om te komen tot een rechtmatigheidsverklaring; Je maakt organisatie breed risicoanalyses, trekt steekproeven en adviseert over de beheersbaarheid van de risico’s; Je verzorgt een informatie-pyramide van de verschillende afdelingen, directie, college en gemeenteraad; Je onderhoudt een nauwe samenwerking met de kwaliteitsmedewerker (VIC/IC) en geeft advies op AO/IC en verdeelt in overleg een deel van de werkzaamheden; Je onderhoudt contacten met Verbonden Partijen en hun accounthouders over normenkader en rapportageafspraken; Je verzorgt stukken ter agendering van de rechtmatigheidsverklaring in het college en de raad. Kandidaatomschrijving: Jij bent een zelfstandige, rolvaste en initiatiefrijke Financieel adviseur rechtmatigheid. Voor het management en je collega’s ben je een stevige gesprekspartner op jouw vakgebied die makkelijk de regie weet te pakken. Je bent leergierig, nieuwsgierig, je houdt van doorpakken en samenwerken met collega’s, managers en bestuurders is voor jou een vanzelfsprekendheid. Je hebt een flexibele instelling, toont eigenaarschap. Daarnaast beschik je over een gezonde dosis humor en relativeringsvermogen. Complexe vraagstukken analyseren en doorgronden en hierover adviseren vind je leuk en je bent er goed in. Je weet ingewikkelde zaken simpel uit te leggen. Je bijt je vast in de onderwerpen die binnen je takenpakket vallen. Je kunt uitstekend zelfstandig werken, maar vindt het ook fijn om samen te werken. Je hebt een afgeronde financiële opleiding op WO niveau (richting Accountancy) en beschikt over kennis van de gemeentelijke processen en regelgeving.
    1 broker
  • Freelance Business Controller

    1 week geleden

    Noord-Holland

    Voor onze klant, een middelgrote gemeente in de provincie Noord-Holland, komen we graag in contact met een business controller met aantoonbare werkervaring als senior adviseur binnen het fysieke domein bij een gemeente van minimaal 90.000 inwoners; Het betreft hier een rol van 4-12 maanden voor 24-36 uur per week. Functie Voor onze klant komen we graag in contact met een senior Businesscontroller/domeincontroller voor het fysiek domein. Naast sparringpartner en adviseur ben je betrokken bij de verdere ontwikkeling en implementatie van projectcontrol en projectbeheersing. Je bent tevens verantwoordelijk voor de inhoudelijke aansturing van de werkzaamheden in het fysieke domein (5 collega’s). Je bent een belangrijke sparringpartner voor de collega’s in het domein en hebt actuele kennis op het gebied van BBV en werkzaamheden binnen het fysieke domein. Je hebt naast kennis van projecten en grondexploitaties ook kennis van de werkzaamheden die binnen de afdeling Openbare Ruimte gebeuren, werkzaamheden in het beheer en onderhoud van de openbare ruimte.Je weet wat nodig is om deze projecten goed te beheersen. Je hebt ervaring in de advisering en ondersteuning bij belangrijke (beleids)voorstellen en het toetsen van collegevoorstellen.
    1 broker
  • Sr business controller/ manager Finance (interim/Vast)

    1 week geleden

    Zeeuws Vlaanderen

    Je hebt minimaal vijf jaar ervaring in het vak en wilt graag de volgende stap zetten in je carrière als financieel manager. Inmiddels kun je kapitaal met je ogen dicht bewaken, dus ruimte om leiding te geven de financiële afdeling. Je houdt je bezig met alle aspecten van de financiële huishouding (financiële rapportages, investeringsanalyses, balansen, winst- en verliesrekeningen, begrotingen, jaarrekeningen en meerjarenplannen). Daarnaast werk je zeer nauw samen met de algemeen directeur diverse projecten uit. Je adviseert (proactief) de directie bij o.a. financiële, bedrijfskundige en strategische vraagstukken. Je bent tevens lid van het MT. Het financiële geweten van de organisatie, dat ben jij! Functie Als controller sta je nauw in contact met verschillende afdelingen. Je fungeert als een belangrijke kritische schakel. In deze rol hou jij je voornamelijk bezig met: Opstellen van managementrapportages (wekelijks, maandelijks, per kwartaal en jaarlijks) met toelichting, detail analyse van opbrengsten en marge per BU die aanzet tot acties. Opstellen en monitoren begroting Initiëren, monitoren en evalueren van investeringstrajecten Afwikkeling van schadeprocedures Verantwoordelijk voor het ERP financieel kwaliteitsbeleid Optimaliseren van de administratieve- en bedrijfsprocessen Interne audits Samenstellen van jaarrekeningen Salarisadministratie Aangiften vennootschapsbelasting voorbereiden en opstellen Sparringpartner en adviseur directie/ MT/eigenaar
    1 broker
  • Freelance Projectmanager Loan Administration

    1 week geleden

    Randstad

    Voor een van onze opdrachtgevers in de bancaire sector komen wij graag in contact met een Freelance Projectmanager Loan Administration. Start van de opdracht zo spoedig mogelijk (uiterlijk 1 mei) op basis van 20 uur per week voor een periode van 8 maanden. Functie Onze opdrachtgever is bezig met een groot programma om te voldoen aan de nieuwe Europese regelgeving. Onderdeel van dat programma is de transitie naar de nieuwe referentie rente. Voor dit onderdeel is er behoefte aan een (deel)projectmanager om de implementatie in de processen en systemen van de lening administratie te voltooien. Status van dit project is dat inventarisatie en analyse van de processen en het systeem is gedaan. De volgende stappen zijn o.a. het design, de implementatie / migratie en het testen. In de rol van projectmanager geef je sturing aan de verdere voltooiing van het project. Je stuurt op budget, time, scope etc. en geeft met name ook inhoudelijke sturing aan het project en de mensen in het project.
    1 broker
  • Projectmanager ERP/CRM/WMS

    1 week geleden

    Eindhoven

    Voor een snelgroeiende opdrachtgever in Eindhoven zoeken we een data-driven projectmanager die diverse projecten gaat managen, waaronder de selectie van een nieuw erp pakket, een crm pakket en een warehouse management systeem. Organisatie Innovatie is een belangrijk onderdeel binnen de organisatie. Het draagt mede bij aan de enorme groei die we doormaken. Binnen jouw functie ben je werkzaam op de afdeling Projectbureau, waar nieuwe producten, processen en systemen worden geïmplementeerd in de organisatie. Het Projectbureau is daarmee van A tot Z verantwoordelijk voor de opzet, uitwerking, voortgang en implementatie van diverse projecten. Functie Je primaire taak als Senior Projectmanager (ERP/WMS/CRM) is het volledig begeleiden van de selectie, implementatie en optimalisatie van diverse softwarepakketten (o.a. ERP-systeem, WMS en CRM-pakketten). Je draagt er continu zorg voor dat de implementatie efficiënt en vlekkeloos verloopt zonder dat de dagelijkse gang van zaken wordt verstoord. Waar je direct mee aan de slag gaat: Het selectieproces van een ERP en WMS systeem; Bedrijfsprocessen optimaliseren en afstemmen binnen het ERP en WMS systeem; Je coördineert en geeft functioneel leiding aan meerdere complexe projecten en projectteams;
    1 broker
  • Freelance SAP S/4HANA Project Manager

    1 week geleden

    Noord Nederland

    Bij één van onze relaties in het hoge Noorden hebben wij een opdracht voor een Freelance SAP Project Manager. Als gevolg van o.a. een (ongoing) buy and build strategie is er nu sprake van een lappendeken aan systemen en administraties, hetgeen gecentraliseerd en in SAP geïmplementeerd moet gaan worden. De opdracht vraagt om fulltime inzet en zal naar verwachting 12 - 18 maanden in beslag nemen. Functie Onze opdrachtgever heeft haar keuze voor zowel de ERP leveranciers, alsook voor de implementatiepartner voor 99% zeker gemaakt, waarbij de keuze is gevallen op SAP S/4 HANA. Voor de fabrieken zal met een gespecialiseerd ERP gewerkt blijven worden, het gaat met name om de finance modules. De implementatiepartner is min of meer aan boord, maar ook dat is nog niet definitief. In deze fase heeft men behoefte aan een projectmanager, zodat die in eerste instantie de gemaakte keuzes voor samenwerking kan bevestigen en die hen vervolgens gaat helpen in het volledige project. Intern ben je verantwoordelijk voor goed project management en stakeholder management. Extern ben je verantwoordelijk voor het tegenwicht richting de gekozen leveranciers en partners. Men is op zoek naar een professional met veel ervaring met dergelijke projecten, om zoveel als mogelijk verrassingen en maatwerk uit het proces te managen. Je moet daarnaast de behoefte vanuit de business goed kunnen vertalen naar de developers/ leveranciers/ architecten etc. Op basis van jouw ervaring ben je iedereen altijd een stap voor en geef je gevraagd en ongevraagd advies in het belang van de opdrachtgever.  Je bent tenslotte en kundig (en gediplomeerd) project manager zodat deliverables en timelines goed bewaakt worden en je bent in staat in de laatste fase gebruikers te trainen etc.
    1 broker
  • Freelance Senior Financial Accountant (Leisure/ Tourism)

    1 week geleden

    Regio Zuid- NL

    Van een van onze opdrachtgevers hebben we een interim- verzoek ontvangen voor het leveren van een Freelance Senior Financial Accountant, starten per direct voor meerdere maanden.  Functie In jouw rol ben je verantwoordelijk voor het realiseren van de teamdoelstellingen van de afdeling Financial Accounting (onderdeel van het FSSC van onze opdrachtgever). Je werkt in een team van financials dat onder leiding staat van een teamlead. De functie houdt in dat jij zelfstandig verantwoordelijk bent voor het voeren van de verschillende administraties (centraal/ decentraal). Je bent in staat om de maand- en jaarafsluitingen tijdig, juist en volledig op te leveren en balansspecificaties op te stellen. Je onderhoudt hierbij het contact met de lokale Managers Finance (on site) die aan jou gekoppeld zullen worden. Je levert hierbij gevraagd en ongevraagd diverse rapportages en analyses. Gezamenlijk met het team zorg je ervoor dat de kostennota's op dagbasis gecodeerd zijn met het daarbij behorende autorisatieproces, tevens het dagelijks verwerken van banken en afstemmen van de kasgeldstromen. Op het FSSC van onze opdrachtgever wordt de financiële administratie voor de legal entities uitgevoerd die zich bevinden in de landen NL/ Bel./ Duitsland. Het totale FSSC is circa 80 fte groot, verdeeld over de units O2C/ P2P en R2R. Er wordt met de ERP van SAP gewerkt. Als Freelance Senior Financial  Accountant is er veel contact met de teamlead en vervang jij haar bij afwezigheid.
    1 broker
  • Freelance Group Business Controller (divisies/ service lines/ business units)

    1 week geleden

    Internationaal (flex-> vast- constructie)

    Van een van onze opdrachtgevers hebben we een nieuw interim- verzoek ontvangen voor een internationaal georiënteerde Freelance Group Business Controller die de afzonderlijke business units gaat ondersteunen met zijn of haar toegevoegde waarde (business analyses, forecasting, consulting van vp's op bu- level, boarddecks samenstellen etc etc.). Je rapporteert in deze functie aan de Manager Group Controlling van onze opdrachtgever. Starten is per direct voor meerdere maanden waarbij de inzet uitmondt in een vast dienstverband bij onze opdrachtgever. Functie Je ondersteunt vanuit het hoofdkantoor van onze opdrachtgever de vp's van de verschillende business units, deze kunnen gevestigd zijn over de hele wereld, maar zal voornamelijk Europa zijn. Je moet bereid zijn tot incidenteel reizen (zodra dit weer mogelijk is)
    1 broker
  • Freelance Corporate Controller met Tagetik en/of Power BI ervaring

    1 week geleden

    Midden Nederland

    Voor een van onze relaties, een financiële instelling, komen wij graag in contact met een Freelance Corporate Controller die ervaring heeft met Tagetik en/of Power BI. Start van deze opdracht is eind maart, voor 6 maanden met op optie op verlening en op basis van 40 uur per week. Functie In deze interim opdracht werk jij als Corporate Controller (je stuurt geen team aan!) en word je (mede)verantwoordelijk voor de gehele P&C Cyclus. Deze P&C cyclus bestaat behalve uit de maand en jaarrapportages ook uit het meerjarenplan, forecasting & budgetting, besturingsbeleid, projectvoortgang, marktanalyses, business cases, klantrentabiliteit, etc. Je doet dit niet alleen voor F&C, maar ook voor enkele andere onderdelen zoals Risk & Compliance en Internal Audit. Jouw belangrijkste taak bestaat uit het challengen van de Controllers van de verschillende entiteiten om zo het totaalbeeld te krijgen. Dit totaalbeeld rapporteer je aan de Directie en RvB.
    1 broker