Legal opdrachten | 29 opdrachten
  • Jurist Ambtenarenrecht / WNRA (senior)

    25 minuten geleden

    Onbekend - Midden van het land

    n onze directe opdrachtgevers zijn wij met spoed op zoek naar een senior jurist met ruime kennis in het ambtelijk recht en ervaring met de invoering van de WNRA.  Functieomschrijving   Onze opdrachtgever is, in verband met het vertrek van een van de juristen, op zoek naar een senior jurist Ambtenarenrecht. Je bent verantwoordelijk voor de juridische advisering aan het management, directie en bestuur.  Wat ga je doen? je bent inhoudelijk verantwoordelijk voor complexe adviesaanvragen en projecten binnen het expertisegebied "arbeidsvoorwaarden en rechtspositie"; je neemt als inhoudelijke deskundige deel aan externe overlegorganen; je ondersteunt de HR- accountmanagers en personeelsadviseurs met juridisch -, en arbeidsrechtelijk advies en zo draag je bij aan de ontwikkeling en uitvoering van het strategisch HR beleid binnen onze organisatie; je ondersteunt hen met advies over individuele casuïstiek en zwaardere juridische procedures. Hierbij treed je zelfstandig op in het afhandelen van arbeidsrechtelijke zaken; je bent een sparringpartner voor het management voor personele aangelegenheden; je vervult een verbindende en inspirerende rol binnen het team en de organisatie waaronder het vakgenootschap van juristen. Eisen De opdrachtgever stelt de volgende eisen aan de kandidaat:  afgeronde juridische opleiding op WO-niveau; je beschikt over ruime kennis en ervaring met zowel het Ambtenarenrecht als het Arbeidsrecht;  je bezit uitstekende onderhandelingsvaardigheden en hebt een sterk verbindend vermogen en ervaring in de samenwerking met belangenorganisaties en vakorganisaties bij de vormgeving van organisatieveranderingstrajecten; als persoon ben je analytisch sterk, initiatiefrijk en een teamplayer;  je kunt goed plannen, organiseren en coördineren;  je bent communicatief vaardig, zowel schriftelijk als mondeling;  je hebt ervaring met het geven van trainingen en vind je het leuk om kennis te delen (pre). Reageren Voldoe jij aan bovenstaande eisen en ben je geïnteresseerd, neem dan uiterlijk maandag 29 oktober a.s. contact op met Anouk Nijman via onderstaand formulier of telefoonnummer 079 – 363 19 19.
    1 broker | 4 maanden (met optie op verlenging) | 32 uur | startdatum: 5 november 2018
  • Interim Legal professional

    7 uur geleden

    Onbekend - Amsterdam

    Voor verschillende opdrachtgevers in heel Nederland komt Robert Walters graag in contact met Interim Legal professionals met minimaal 5 jaar werkervaring. Robert Walters bemiddelt juristen die ervaring hebben met specifieke rechtsgebieden, maar ook juristen met een sterke generalistische achtergrond. Als Interim Legal professional ben je tijdelijk werkzaam bij één van onze opdrachtgevers. De werkzaamheden sluiten goed aan op je reeds opgedane kennis en ervaring. Onderstaande een aantal voorbeelden van functies die je op interim basis via Robert Walters kan vervullen. Interim bedrijfsjurist Interim corporate legal counsel Interim legal counsel Interim compliance officer Interim legal manager Interim contractmanager Interim advocaat Interim trust officer Interim kandidaat-notaris Interim general counsel Profiel Interim Legal professional Afgeronde WO opleiding rechten. Minimaal 5 jaar werkervaring opgedaan in de advocatuur en/of het bedrijfsleven. Gedegen kennis en ervaring met één of meer rechtsgebieden. Een gezonde dosis interesse en flexibiliteit. Goed gevoel voor ondernemerschap. Ben je interim jurist? Robert Walters werkt graag met jou samen op basis van heldere en transparante afspraken. Wil je meer weten over de interim mogelijkheden? Solliciteer dan direct online of neem contact op voor meer informatie. Vertrouwelijke behandeling is vanzelfsprekend gegarandeerd.
    1 broker
  • Interim Kandidaat-Notaris

    7 uur geleden

    Onbekend - Amsterdam

    Wegens grote drukte bij enkele klanten, in de notariele praktijkgroepen Real Estate en Corporate, zijn wij op zoek naar Interim Kandidaat-Notarissen. Ben je gewend om te werken in een dynamische internationale praktijk, waarin advocatuur en notariaat geïntegreerd samenwerken? We komen graag in contact met professionals met ervaring op het gebied van (commerciële) vastgoedtransacties, vastgoedfinancieringen, erfpachtzaken, bijzondere vormen van mede-eigendom en (executie-)veilingen en/of met kennis van vennootschapsrecht, grensoverschrijdende fusies & overnames, private equity, het opzetten van joint ventures, herstructureringen en corporate governance. Profiel Minimaal 6 jaar relevante ervaring als Kandidaat-Notaris binnen een internationale praktijkgroep Uitstekende beheersing van de Engelse taal Sterk gevoel voor ondernemerschap Praktisch ingesteld, oplossingsgericht, commerciële instelling Overtuigende en energieke persoonlijkheid, teamspeler Minimaal 3 dagen per week beschikbaar in Amsterdam NB: Ook als je geen Kandidaat-Notaris meer bent, maar wel voldoet aan bovenstaande punten, komen we graag met je in contact. Heb jij interesse en ben je op de korte termijn beschikbaar? Reageer dan nu!
    1 broker
  • Adviseur inkoop en contractmanagement (32-36 uur)

    4 dagen geleden

    Onbekend - Een van de kantoren van de opdrachtgever, bijvoorbeeld in Rotterdam, Hoek van Holland, ’s-Hertogenbosch, Roermond en/of Maastricht.

    Wat u gaat doen en wat we van u vragen, leest u hieronder. Taken U fungeert als expert en vraagbaak op het gebied van inkoop en contracten. U bent verantwoordelijk voor het aansturen en beheersen van het inkoopproces bij de voorbereiding en aanbesteding van contracten. U levert contractadvies met betrekking tot het omgaan met wijzigingsvoorstellen en/of claims tijdens de uitvoering aan de hand van inkoopstrategieën en vigerende kaders vanuit de wet- en regelgeving. U analyseert risico’s, adviseert hierover aan betrokkenen en ziet toe op het voldoen van de contracten aan de randvoorwaarden. U draagt bij aan de contractbeheersing op basis van systeemgerichte contractbeheersing en risicomanagement. U bent verantwoordelijk voor het voorbereiden en schrijven van de contracten en verzamelt gegevens hiervoor. U werkt nauw samen met de contractmanager, toetscoördinator en risicomanager. U overlegt met en rapporteert aan de verantwoordelijke contractmanager over gewenste verbeteringen in het kader van de contractbeheersing. U adviseert het projectteam over het contractmanagementproces. U inventariseert de verplichtingen vanuit de opdrachtgever. U draagt zorg voor het (mede) opstellen en beoordelen van de contractteksten. U bent verantwoordelijk voor het onderkennen, oordelen en afhandelen van knelpunten. Eisen U hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding. U hebt minimaal 3 jaar ervaring opgedaan als adviseur inkoop en contractmanagement. U bezit de kerncompetenties resultaatgerichtheid, aanspreekbaar, dienstverlenend, integer, ondernemend en verbindend. Deze eisen zijn harde selectiecriteria. Als u hier niet aan voldoet, heeft reageren geen zin.
    1 broker | 32-36 uur
  • Senior contractadviseur (24 uur)

    4 dagen geleden

    Onbekend - Ridderkerk

    Wat u gaat doen en wat we van u vragen, leest u hieronder. Taken  U adviseert de contractmanager in de voorbereidingsfase over de beheersbaarheid van het contract. U verzorgt het opstellen van contractdocumenten op basis van de vigerende modelcontracten. U bent in de uitvoeringsfase van RAW-contracten verantwoordelijk voor de aansturing van directievoerders en toezichthouders. U adviseert in samenwerking met de technisch- en omgevingsadviseur over de aanpassing van contractteksten om zo de klantwens van de interne opdrachtgever te borgen. U ziet toe op de naleving van contractuele verplichtingen en de afwikkeling van eventuele afwijkingen. U draagt zorg voor het onderkennen, beoordelen en afhandelen van knelpunten en risico’s. U verzorgt aankondigings-, aanbestedings- en gunningsprocedures en adviseert hierover. U borgt de kwaliteit van de verschillende contractdocumenten. Eisen  U hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding en/of een overeenkomstig werk- / denkniveau. U bent in het bezit van het certificaat PRINCE 2 Foundation of haalt dit voor 1 maart 2019. Deze eisen zijn harde selectiecriteria. Als u hier niet aan voldoet, heeft reageren geen zin. Wensen  U hebt minimaal 3 jaar werkervaring opgedaan als senior contractadviseur. U hebt ervaring met inkoop- en contractmanagement en kennis van relevante wet- en regelgeving. U hebt ervaring met het opstellen van contractstukken (UAV-gc) en de voorbereiding daarvan. U hebt ervaring met de aansturing van een deelcontractteam dat verantwoordelijk is voor de uitvoering. U hebt ervaring met het gelijktijdig uitvoeren van meerdere baggerprojecten. U hebt als contractadviseur ervaring opgedaan binnen een IPM-projectteam. U hebt ervaring met het opstellen van contractbeheers- en toetsplannen. U hebt ervaring met de projectbewaking van financiën en planning. U hebt ervaring met de toetscoördinatie van UAV-gc-contracten.
    1 broker | 24 uur
  • Jurist Ruimtelijk Domein

    4 dagen geleden

    Onbekend - Limburg

    adviseren over algemeen juridische aangelegenheden samen met twee andere collega’s; een vraagbaak zijn voor de organisatie en vertegenwoordigen van de gemeente in bestuursrechtelijke procedures; adviseren over schadeclaims en klachten en optreden als klachtencoördinator; begeleiden van de huisadvocaat in civiele procedures; fungeren als secretaris van de commissie bezwaarschriften; het tevens verrichten van werkzaamheden ten aanzien van juridische kwaliteitszorg. Eisen je beschikt over een afgeronde WO-opleiding Nederlands Recht met goede kennis van het bestuursrecht; je hebt aantoonbare ervaring op het beschreven werkterrein; je bent initiatiefrijk en hebt veel doorzettingsvermogen en overtuigingskracht; je bent daadkrachtig en stressbestendig; je beschikt over zeer goede contactuele, redactionele en communicatieve vaardigheden; je bent klant- en servicegericht en kunt goed in teamverband werken. Reageren  Herken jij jezelf in bovenstaand profiel of wil je meer weten over deze functie? Neem dan z.s.m., uiterlijk maandagochtend 22 oktober, contact op met Judith Steinfort via onderstaand formulier of telefoonnummer 079 – 3631919.
    1 broker | 6 maanden | 24 uur | startdatum: 1 november 2018
  • Toezichthouder agrarisch (36 uur)

    4 dagen geleden

    Onbekend - Eindhoven

    Wat u gaat doen en wat we van u vragen, leest u hieronder. Taken U bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van controles bij bedrijven en het toetsen aan de relevante wet- en regelgeving. U houdt toezicht op agrarische bedrijven met inachtneming van de Wabo en Wet natuurbescherming. U behandelt klachten en verzoeken tot handhaving. U draagt zorg voor de administratieve verwerking van de controles en stelt brieven op naderhand. U houdt toezicht op de gemaakte afspraken. Eisen U hebt ervaring opgedaan in een vergelijkbare functie. Deze eisen zijn harde selectiecriteria. Als u hier niet aan voldoet, heeft reageren geen zin. Wensen U hebt minimaal 3 jaar werkervaring als toezichthouder. U hebt kennis van en ervaring met de Wet natuurbescherming. U hebt affiniteit met de agrarische sector.
    1 broker | 36 uur
  • JURIDISCH ADVISEUR SOCIAAL DOMEIN

    6 dagen geleden

    Gemeente - Noord Holland

    Wij zoeken voor een gemeente in Noord Holland een juridisch adviseur die tijdelijk het team Juridische Zaken komt versterken. Extra capaciteit is nodig vanwege een toename in aantal en complexiteit van bezwaar- en beroepsprocedures. In het sociaal domein vraagt de problematiek rondom huisvesting momenteel veel aandacht, tijd en expertise. Deze casus hangen vaak samen met procedures in het kader van de Participatiewet, de Wet Maatschappelijke Ondersteuning en de Jeugdwet. Ook wordt regelmatig een verzoek om een voorlopige voorziening bij de rechtbank ingediend. Dit vereist snel handelen in de vorm van afstemming met de betrokken disciplines en dossiervorming. Om op alle vlakken onze dienstverlening optimaal te houden en binnen de wettelijke termijnen te handelen is extra ondersteuning nodig. Je vertegenwoordigt het bestuursorgaan in bezwaar- en beroepsprocedures. Bij binnenkomst van een bezwaarschrift onderzoek je samen met een collega of een informele aanpak tot een oplossing van het geschil kan leiden. Je behandelt ook beroepszaken en stemt bij verzoeken om een voorlopige voorziening tijdig af met de betrokkenen in het proces. 
    1 broker
  • JURIDISCH BELEIDSADVISEUR VERGUNNINGEN

    6 dagen geleden

    Gemeente - Regio Amsterdam

    Het Vergunningencentrum behandeld alle vergunningaanvragen en geeft juridisch en ruimtelijk advies op vergunningverlening. Het Vergunningencentrum, bestaat uit de afdeling Vergunningen en de afdeling Advies & Toezicht. Binnen de afdeling Vergunningen worden vrijwel alle vergunningaanvragen binnen de gemeente behandeld. Voor advisering over specifieke onderdelen wordt de afdeling Advies en Toezicht ingeschakeld. Bijvoorbeeld voor juridische expertise, constructieve expertise en ruimtelijke expertise. Voor deze afdeling zijn we op zoek naar een juridisch beleidsadviseur.  Taakomschrijving: Overkoepelend beleid schaarse vergunningen opstellen waarin staat beschreven welke schaarse vergunningen de gemeente verleent en welke verdelingsmethodiek(en) worden gehanteerd. Op basis van wensen vanuit Vergunningen, Handhaving en Ondermijning aanpassen van de Huisvestingsverordening. Er zal in het kader van een vergunningstelsel voor schaarse vergunningen bepaald moeten worden wat hier wel/niet onder valt (definitie), wat de werkwijze extern voor aanvragers van de gemeente hiervoor wordt, hoe de selectie plaatsvindt en wat de interne werkwijze van de gemeente wordt voor de afdelingen die het beleid in de praktijk moeten uitvoeren zoals Vergunningen, Handhaving, Ondermijning en Burgerzaken. De Beleidsadviseur gaat het beleid opstellen voor schaarse vergunningen waar deze afdelingen mee moeten gaan werken (vergunningstelsel). Er zijn tevens schaarse vergunningen die raakvlakken hebben met het programma Ondermijning, waar de burgemeester nauw bij betrokken is. De Beleidsadviseur gaat  naar deze stakeholders toe om te bepalen wat per afdeling of discipline nodig is en hoe dat aansluit op de huidige werkprocessen. Hierbij zal hij een inschatting moeten maken waar de weerstand vandaan gaat komen intern en extern. En in kaart moeten brengen wat het effect van het nieuwe beleid zal zijn op de operatie; het verlenen ervan en de handhaving ervan. Wat voor werk gaat het opleveren? Wat betekent dat voor de huidige formatie? Naast het opstellen van het beleid (o.a. in beleidsnota) zal de begeleiding hiervan door het hele bestuurlijke besluitvormingsproces cruciaal zijn. Het is namelijk een complex onderwerp. Hiervoor is nauw contact met de stakeholders, maar ook met name met de politiek van essentieel belang. De Beleidsadviseur is continu bezig om draagvlak te creëren, onderhoudt lijntjes met de politiek en zal goed om moeten kunnen gaan met weerstand (zowel vanuit de interne organisatie als extern), bijv. door partijen die mogelijk buiten de boot gaan vallen met dit nieuwe beleid.
    1 broker
  • Jurist privaatrecht

    1 week geleden

    Onbekend - Drenthe

    ente in het noorden van het land zijn wij op zoek naar een allround juridisch adviseur bestuursrecht met kennis van privaatrecht. Functieomschrijving      Als allround juridisch adviseur adviseer en ondersteun je de verschillende afdelingen, het bestuur en management ten aanzien van juridische vraagstukken. Primair ligt het accent op de privaatrechtelijke advisering, bijvoorbeeld op het gebied van contractenrecht, huurrecht, aansprakelijkheid en aanbestedingsrecht. Ook houd je je bezig met bestuursrechtelijke advisering, waaronder op het gebied van subsidieverlening, de Wet openbaarheid van bestuur en klachtbehandeling. Je neemt deel aan projecten binnen de organisatie waarbij een beroep wordt gedaan op je juridische expertise en je adviseert over en schrijft (juridische) beleidsdocumenten.                                                              Eisen De opdrachtgever stelt de volgende eisen aan de kandidaat: afgeronde juridische opleiding op WO-niveau; in de afgelopen 5 jaar ervaring met integrale juridische advisering op verschillende niveaus in een organisatie (bestuur, management, afdelingen) in of voor de publieke sector; in de afgelopen 5 jaar ervaring met privaatrechtelijke juridische vraagstukken in of voor de publieke sector; in de afgelopen 5 jaar minimaal 4 jaar ervaring met het begeleiden van complexe juridische dossiers en processen; competenties: resultaatgericht, zelfstandig, proactief, samenwerkingsgericht, flexibele werkhouding, aandacht voor proces en relatie. Voldoe jij aan bovenstaande eisen en ben je geïnteresseerd, neem dan zo snel mogelijk doch uiterlijk maandag 22 oktober a.s. contact op met Nathalie van der Meer via onderstaand formulier of telefoonnummer 079 – 3631919.
    1 broker | 3 maanden met optie tot verlenging | 36 uur | startdatum: 5 november 2018
  • Jurist subsidierecht

    1 week geleden

    Onbekend - Gelderland

    n onze directe opdrachtgevers, een overheidsorganisatie in de provincie Gelderland, zijn wij op zoek naar een jurist subsidierecht. In verband met een zwangerschapsverlof is onze opdrachtgever op zoek naar een tijdelijke jurist subsidierecht. Het gehele jaar door worden subsidieaanvragen afgehandeld. Naast positieve subsidiebesluiten beschikt de opdrachtgever ook over veel negatieve subsidiebeschikkingen. Op deze beschikkingen ontvangt de opdrachtgever geregeld bezwaarschriften. Doordat het aantal bezwaren de laatste jaren toeneemt heeft de afdeling subsidieverlening extra juridische capaciteit nodig voor advisering bij negatieve beschikkingen en het behandelen van de daarop ingekomen bezwaarschriften. De afdeling subsidieverlening heeft te maken met een constante stroom van bezwaarschriften. Functie je bent medeverantwoordelijk voor het succesvol afhandelen van bezwaarschriften; je stelt schriftelijk commentaar op en verdedigt de standpunten van het college van gedeputeerde staten bij de bezwarencommissie; je bent (mede)verantwoordelijk voor de eerstelijns advisering aan de actoren binnen de afdeling (met name subsidiebeoordelaars maar ook subsidieadviseurs en leden van het AMT), bij de processen van subsidieverstrekking, te weten het verlenen, wijzigen en vaststellen van subsidies; je helpt door kennisoverdracht je collega’s waar mogelijk zelfstandig verder te kunnen met juridische vraagstukken. Eisen je beschikt over een afgeronde academische opleiding Nederlands Recht met kennis van het Bestuursrecht; je hebt aantoonbare kennis van en meerdere jaren ervaring met subsidierecht; je bent in staat de bezwaarprocedure zelfstandig te doorlopen; je stemt af met je juridische collega’s en kunt goed samenwerken; je hebt gevoel voor politiek/bestuurlijke verhoudingen; daarnaast beschik je over de volgende vaardigheden: • Overtuigingskracht • Analytisch sterk • Zelfstandig • Initiatiefnemer met goede contactuele vaardigheden • Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid. Reageren  Herken jij jezelf in bovenstaand profiel of wil je meer weten over deze functie? Neem dan uiterlijk woensdag 17 oktober a.s. contact op met Judith Steinfort via onderstaand formulier of telefoonnummer 079 – 3631919.  
    1 broker | 6 maanden | 24 uur | startdatum: 1 november 2018
  • Jurist Sociaal Domein

    1 week geleden

    Onbekend - Noord-Holland

    n onze opdrachtgevers, gevestigd in de provincie Noord-Holland, zijn wij op zoek naar een jurist Sociaal Domein. Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een juridisch adviseur die tijdelijk het team Juridische Zaken bij deze gemeente komt versterken. Extra capaciteit is nodig vanwege een toename in aantal en complexiteit van bezwaar- en beroepsprocedures. In het sociaal domein vraagt de problematiek rondom huisvesting momenteel veel aandacht, tijd en expertise. Deze casus hangen vaak samen met procedures in het kader van de Participatiewet, de Wet Maatschappelijke Ondersteuning en de Jeugdwet. Ook wordt regelmatig een verzoek om een voorlopige voorziening bij de rechtbank ingediend. Dit vereist snel handelen in de vorm van afstemming met de betrokken disciplines en dossiervorming. Om op alle vlakken de dienstverlening optimaal te houden en binnen de wettelijke termijnen te handelen is extra ondersteuning nodig. Je vertegenwoordigt het bestuursorgaan in bezwaar- en beroepsprocedures. Bij binnenkomst van een bezwaarschrift onderzoek je samen met een collega of een informele aanpak tot een oplossing van het geschil kan leiden. Je behandelt ook beroepszaken en stemt bij verzoeken om een voorlopige voorziening tijdig af met de betrokkenen in het proces.  Eisen De opdrachtgever stelt de volgende eisen aan de kandidaat: afgeronde juridische opleiding op WO-niveau; kennis en ervaring (>3 jaar) van de Algemene wet bestuursrecht, de Wet maatschappelijke ondersteuning, de Participatiewet, Jeugdwet en aanverwante regelingen en de Huisvestingswet; relevante ervaring met de genoemde rechtsgebieden in bezwaar en beroepsprocedures binnen een gemeente; je hebt goede communicatieve vaardigheden en een oplossingsgerichte houding en je bent in staat bezwaarschriftenprocedures waar mogelijk op een praktische en klantvriendelijke manier af te ronden; je hebt affiniteit met beleidsmatige aspecten van besluitvorming en je maakt gebruik van zijn politieke sensitiviteit; je hebt oog voor de verschillende belanghebbenden en hun belangen en zoekt hiertussen de balans. Reageren Voldoe jij aan bovenstaande eisen en ben je geïnteresseerd, neem dan zo snel mogelijk doch uiterlijk vrijdag 19 oktober a.s. contact op met Anouk Nijman via onderstaand formulier of telefoonnummer 079 – 3631919.
    1 broker | 5 maanden met optie tot verlenging | 24 uur | startdatum: 12 november 2018
  • Projectsecretaris (24 uur)

    1 week geleden

    Onbekend - Amsterdam

    Wat u gaat doen en wat we van u vragen, leest u hieronder. Taken U begeleidt en ondersteunt de organisatie rondom de ontheffingen. U draagt zorg voor de voorbereiding van de dossiers voor de commissie. U bereidt de criteria voor ten behoeve van het beleid. U onderhoudt de projectadministratie. U stelt adviezen op ten behoeve van de commissie. U draagt zorg voor het voorbereiden en bijwerken van de vergaderingen van de adviescommissie. U neemt contact op met de aanvrager indien er vragen zijn. U maakt de dossiers compleet. U bent verantwoordelijk voor het opstellen en versturen van de beschikking. U verricht overige administratieve handelingen. Eisen U hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur Nederlands Recht en met een specialisatie in bestuursrecht. U hebt minimaal 2 jaar ervaring opgedaan met bestuursrecht of in een soortgelijke functie (als secretaris). Deze eisen zijn harde selectiecriteria. Als u hier niet aan voldoet, heeft reageren geen zin. Wensen U hebt ervaring met het softwareprogramma Decos Join. U hebt minimaal 2 jaar ervaring met het adviseren over bestuursrechtelijke onderwerpen.
    1 broker | 24 uur
  • JURIDISCH ADVISEUR

    1 week geleden

    Gemeente - Hoofddorp

    18 Einddatum: 30-04-2019 Optie op verlenging: Ja Aantal uur per week: 24 Sluitingsdatum: 24-10-2018 om 14:00 uur In het sociaal domein vraagt de problematiek rondom huisvesting momenteel veel aandacht, tijd en expertise. Deze casus hangen vaak samen met procedures in het kader van de Participatiewet, de Wet Maatschappelijke Ondersteuning en de Jeugdwet. Ook wordt regelmatig een verzoek om een voorlopige voorziening bij de rechtbank ingediend. Dit vereist snel handelen in de vorm van afstemming met de betrokken disciplines en dossiervorming. Om op alle vlakken onze dienstverlening optimaal te houden en binnen de wettelijke termijnen te handelen is extra ondersteuning nodig. Je vertegenwoordigt het bestuursorgaan in bezwaar- en beroepsprocedures. Bij binnenkomst van een bezwaarschrift onderzoek je samen met een collega of een informele aanpak tot een oplossing van het geschil kan leiden. Je behandelt ook beroepszaken en stemt bij verzoeken om een voorlopige voorziening tijdig af met de betrokkenen in het proces.
    1 broker | 24 uur | startdatum: 12-11-2018 | einddatum: 30-04-2019 | deadline: 24-10-2018
  • Jurist omgevingsrecht

    1 week geleden

    Onbekend - Flevoland

    n onze opdrachtgevers, gevestigd in de provincie Zuid-Holland, zijn wij op zoek naar een jurist Omgevingsrecht. Functieomschrijving Met je ruime kennis en ervaring excelleer je op het gebied van het omgevingsrecht. De taken in het omgevingsrecht bij onze opdrachtgever betreffen verschillende rechtsgebieden. Het zwaartepunt zal liggen op de Wet milieubeheer. Je beoordeelt de juridische aspecten en consequenties van (complexe) aanvragen voor vergunningen, meldingen en milieuvraagstukken, met name ook in relatie met ruimtelijke ordeningsvraagstukken. In voorkomende gevallen voer je op overtuigende wijze de bezwaar- en beroepsprocedures. In contacten met externe partners ben je in staat om je standpunt en visie helder en met overtuigingskracht te verwoorden. Ook binnen de organisatie denk je mee en draag je oplossingen aan. Je weet omgevingsbewust om te gaan met de complexe regelgeving, de soms stevige tegenstellingen tussen milieu, ruimtelijke ordening en bedrijfsleven en de bestuurlijke context waarbinnen dossiers worden behandeld. Je bent een enthousiaste en deskundige collega, die een scherp oog heeft voor de juridische valkuilen. Je weet prima in te schatten wat risicovol en wat houdbaar is en binnen de juridische kaders weet je te handelen tussen wat wel en niet mag en kan. Eisen De opdrachtgever stelt de volgende eisen aan de kandidaat: academisch werk- en denkniveau, met meestertitel of LL.M.-titel met specialisatie bestuursrecht; je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring op het terrein van het omgevingsrecht met de nadruk op de Wet milieubeheer; je hebt ruime ervaring met het voeren van bezwaar- en beroepsprocedures; je hebt uitstekende schriftelijke- en mondelinge vaardigheden, je handelt doelgericht en je bent in staat om externe ontwikkelingen te vertalen naar de eigen organisatie; je bezit sterke competenties op het vlak van omgevingsbewustzijn en verbinden. Reageren Voldoe jij aan bovenstaande eisen en ben je geïnteresseerd, neem dan zo snel mogelijk doch uiterlijk woensdag 17 oktober a.s. contact op met Anouk Nijman via onderstaand formulier of telefoonnummer 079 – 3631919.
    1 broker | 6 maanden met optie tot verlenging | 36 uur | startdatum: 15 november 2018 | einddatum: 15-06-2019 | deadline: 19-10-2018