Legal opdrachten | 17 opdrachten
  • JURIDISCH ADVISEUR OMGEVINGSRECHT

    1 dag geleden

    Overheid regio Arnhem Ede Nijmegen - Ede Arnhem Nijmegen

    De omgevingsdienst is een samenwerkingsverband van een aantal gemeenten en de provincie Gelderland werkzaam op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving. Binnen de ODRN zijn er 5 afdelingen waaronder de afdeling Juridisch advies. Het team bestaat uit 23 collega's, waarbij ze op zoek zijn naar uitbereiding voor de periode van 1 tot 2 jaar.  Werkzaamheden: - Juridische vraagbaak voor collega’s op BRIKS terrein intern en extern; - Zienswijzen beoordelen, het beoordelen van bezwaarschriften en het bijwonen van hoorzittingen, beoordelen van beroepschriften en bijwonen zittingen BRIKS taken; - Juridische ondersteuningen van de bestemmingplantoetsers; - Ruimtelijke onderbouwing van de bestemmingsplantoetsen; - Het behandelen van WOB verzoeken; - Juridische vragen met betrekking tot leges; - Juridische vragen over publicaties; - Participeren in vooroverleg met collega’s en aanvragers; - Bijhouden van jurisprudentie ter onderbouwing van adviezen.
    1 broker
  • JURIDISCH ADVISEUR VASTGOED

    2 dagen geleden

    Gemeente - Flevoland

    Onze opdrachtgever, een gemeente in Flevoland, is op zoek naar een vastgoedjurist, die met name adviseert aan het Vastgoedbedrijf en waar de volgende rechtsgebieden aan de orde komen: - onderwijswetgeving (vooral op het gebied van huisvesting omdat het merendeel van de schoolgebouwen in eigendom is van de gemeente) - huurrecht (middenstandsbedrijfsruimte (7:290 BW) en overige bedrijfsruimte (7:230a BW). Veelal maatschappelijk van aard, maar soms ook commercieel. O.a. het geven van advies, opstellen en beoordelen van overeenkomsten/allonges e.d.) - bouwrecht - appartementsrecht - goederenrecht (denk aan constructies zoals bijvoorbeeld bij het plaatsen van zonnepanelen) - verkoop/aankoop/transformatie - algemeen contractenrecht (denk aan bijv. non-conformiteitsacties). - faillissementsrecht (denk aan failliete huurders) Verder behoren de begeleiding van collega’s bij de afhandeling van inkomende Wob-verzoeken en klachten bij het Vastgoedbedrijf tot de werkzaamheden. Ook kan er gedacht worden aan het opstellen/beoordelen van contracten, reglementen en voorwaarden en het opstellen van aansprakelijkstellingen (etc).
    1 broker
  • Coördinator grondverwerving (32-36 uur)

    2 dagen geleden

    Onbekend - Regio Utrecht

    Wat u gaat doen en wat we van u vragen, leest u hieronder. Taken U organiseert de verwerving van gronden voor het uitvoeren van de projecten. U stelt grondverwervingsplannen op in samenwerking met de omgevingsmanager. U bent, in samenwerking met de omgevingsmanager, verantwoordelijk voor het opbouwen van het team dat werkzaam zal zijn aan de grondverwerving. U coördineert de grondverwerving en rapporteert daarover. U bent medeverantwoordelijk voor het bewaken van de uitgangspunten van het grondbeleid en de continuïteit ervan, waaronder de bestuurlijke afstemming. U ondersteunt anderen bij het behalen van hun doelen. Eisen U hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur op het gebied van civiele techniek, ruimtelijke ordening of landelijk vastgoed. U hebt werkervaring opgedaan met grondzaken / grondverwerving. Deze eisen zijn harde selectiecriteria. Als u hier niet aan voldoet, heeft reageren geen zin. Wensen U hebt aantoonbare werkervaring met grootschalige grondverwerving volgens een procesaanpak en het verloop van aan- en verkoopprocedures. U hebt in de afgelopen 10 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring opgedaan als (zelfstandig) makelaar / taxateur / rentmeester (of een vergelijkbare functie) binnen bijvoorbeeld een provincie of rentmeesterkantoor. U hebt aantoonbare kennis van of werkervaring met relevante wet- en regelgeving, zoals de Wet ruimtelijke ordening, Onteigeningswet en het Europees landbouwbeleid.
    1 broker | 32-36 uur
  • Juridisch adviseur omgevingsrecht (28-32 uur)

    4 dagen geleden

    Onbekend - Zuid-Holland

    Wat u gaat doen en wat we van u vragen, leest u hieronder. Taken  U adviseert collega’s van de afdeling Vergunningen over de juridische aspecten van de vergunning. U beoordeelt de juridische houdbaarheid van de vergunning en adviseert over de benodigde aanpassingen. U adviseert binnen projectgroepen over de juridische haalbaarheid en noodzaak van de te lopen vergunningsprocedures bij (bouw)initiatieven in de stad. U geeft aan welke procedures doorlopen moeten worden, brengt de risico’s daarvan in kaart en adviseert de opdrachtgever en wethouder hierover. U treedt bij de indiening van bezwaarschriften op het gebied van omgevingsrecht in gesprek met de bezwaarmaker om te onderzoeken of er een oplossing mogelijk is. U vertegenwoordigt de gemeente bij de bezwaarcommissie en/of de rechtbank. Eisen  U beschikt over een afgeronde hbo- of wo-opleiding Nederlands Recht of vergelijkbaar. U hebt minimaal 4 jaar ervaring opgedaan met het begeleiden van (complexe) juridische dossiers op het gebied van omgevingsrecht. U hebt minimaal 4 jaar ervaring opgedaan met juridische advisering op het gebied van vergunningsverlening omgevingsrecht. U hebt minimaal 4 jaar ervaring opgedaan met het werkterrein omgevingsrecht. U hebt minimaal 3 jaar ervaring opgedaan met het leveren van verweer en het vertegenwoordigen van de overheid binnen bezwaar- en beroepsprocedures. U hebt ervaring opgedaan met juridische aspecten op het gebied van openbare orde en veiligheid. Deze eisen zijn harde selectiecriteria. Als u hier niet aan voldoet, heeft reageren geen zin. Wensen  U hebt werkervaring opgedaan met handhaving binnen het omgevingsrecht.
    1 broker | 28-32 uur
  • Interim Business Manager

    5 dagen geleden

    Onbekend - Amsterdam

    Voor een internationaal opererend advocatenkantoor zijn we met spoed op zoek naar een interim Business Manager, ter ondersteuning van de Country Managing Partner bij diverse strategische, operationele en commerciële processen. Verantwoordelijkheden: Op projectmatige en ad hoc basis zullen de werkzaamheden zich onder andere richten op: Begeleiding en voorbereiding van partner besprekingen; Begeleiding van stakeholder management; Advisering in werkprocessen; Business support projecten, in verband met strategische efficiëntie processen; Nauwe samenwerking met de Legal Manager; Commerciele trajecten; Ontwikkelen van nieuwe intitiatieven; Voorbereiding van presentaties van diverse stakeholders. Competenties: Minimaal 7 jaar relevante werkervaring in een commerciële en/of business rol; Achtergrond/ervaring in advocatuur; Kennis van juridisch strategische processen; Sterke communicatieve vaardigheden; Vloeiende beheersing van de Engelse taal; Proactief. Herken jij jezelf in dit profiel en ben jij op korte termijn beschikbaar? Reageer dan snel via onze website of neem direct contact met mij op.
    1 broker
  • Interim Legal Counsel Capital Markets

    5 dagen geleden

    Onbekend - Amsterdam

    Ter vervanging van een zwangerschapsverlof ben ik voor een grootbank op zoek naar een Interim Legal Counsel Capital Markets. Verantwoordelijkheden: Gedurende de opdracht zullen de werkzaamheden met name gericht zijn op: Advisering op het gebied van capital markets en corporate finance; Regulatory werk; Begeleiding van M&A transacties; Uitgifte van aandelen; Advisering op het vlak van securitizations. Competenties: Meerdere jaren ervaring binnen de bancaire sector; Juridische achtergrond, bij voorkeur in advocatuur; Relevante kennis en ervaring op het gebied van capital markets, corporate finance en/of regulatory; Een echte dealmaker; Vloeiende beheersing van de Engelse taal; Teamspeler. Herken je jezelf in bovenstaand profiel, heb je interesse en ben je vanaf (medio) mei beschikbaar voor 4-5 dagen per week? Neem dan contact met mij op voor nader overleg.
    1 broker
  • Interim Contracts Manager

    6 dagen geleden

    Onbekend - Rotterdam

    For an international client, focused on energy, offshore industry, engineering consultancy and manufacturing, we're looking for an experienced Interim Contracts Manager, with relevant experience with FIDIC contracts. General: The Interim Contracts Manager, in cooperation with the Legal department, will analyse FIDIC contracts to raise awareness of notification requirements; The Interim Manager will also monitor the execution of the FIDIC contracts with the aim of identifying risks and opportunities for potential claims. Specific: Participating in risk and opportunities meetings, project status meetings and internal approval processes; Performing contract analysis/reading and presenting Contract and Claim trainings; Preparing and updating of a project claim strategy for each individual project; Identifying and advising on risks and opportunities; Consulting with the Legal department for ambiguity or interpretation issues of contract clauses; Claim management; Procurement. Capability profile / Qualifications: A business law education at university level; Minimum of 5 years’ experience in similar position in the same industry; Relevant knowledge of/experience with FIDIC contracts; Knowledge of UK Law is a plus; Good knowledge of oral and written English; Strong communication and negotiation skills; Accurate and structured; Team player. Are you interested and available on short notice? Apply today!
    1 broker
  • Adviseur implementatie AVG (36 uur)

    1 week geleden

    Onbekend - Ridderkerk

    Wat u gaat doen en wat we van u vragen, leest u hieronder. Taken U adviseert de organisatie over de implementatie van de AVG. U bent verantwoordelijk voor het opstellen van verwerkersovereenkomsten. U draagt zorg voor het uitvoeren van data protection impact assessments. U levert een bijdrage aan de bewustwording op het gebied van privacy en informatiebeveiliging. Eisen U hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding. U kunt motiveren hoe u op basis van de opgedane kennis en ervaring de opdracht gaat uitvoeren op basis van de volgende kennis en ervaring (graag vermelden in een motivatie): ervaring met de privacywetgeving en implementatie AVG. ervaring met CISO (informatiebeveiliging). ervaring binnen de overheid. kennis van privacybescherming bij overheidsinstellingen. Deze eisen zijn harde selectiecriteria. Als u hier niet aan voldoet, heeft reageren geen zin. Wensen U hebt minimaal 3 jaar aantoonbare relevante werkervaring opgedaan op het gebied van de AVG. U hebt kennis van en ervaring met de privacywetgeving en implementatie van de AVG, CISO (informatiebeveiliging) en privacybescherming binnen overheidsinstellingen (bij voorkeur een waterschap / gemeente).
    1 broker | 36 uur
  • Jurist ruimtelijke projecten 5-3-2019

    2 weken geleden

    Onbekend - Provincie Utrecht

    n onze opdrachtgevers, een gemeente in het midden van het land, zijn wij op zoek naar een juridisch adviseur ruimtelijke projecten. Functieomschrijving:     In verband met het vertrek van een collega is er bij het cluster Juridische dienstverlening behoefte aan een juridisch adviseur die actief kan zijn in ruimtelijke projecten. Het cluster is verantwoordelijk voor het gevraagd en ongevraagd adviseren van de organisatieonderdelen van de gemeente, het coördineren van Wob-verzoeken en klachten en het behandelen van bestuurlijk gevoelige Wob-verzoeken en klachten. Als juridisch adviseur word je actief betrokken bij de voorbereiding en uitvoering van uitdagende ruimtelijke projecten. Daarnaast adviseer je over projecten zoals de milieuzone en de uitbreiding van het voetgangersgebied in de stad en de implementatie van de Omgevingswet. Je adviseert onze projectmanagers over alle voorkomende juridische facetten van een project. Daarbij stuurt je bij voorkeur “aan de voorkant”, signaleert risico's waarmee rekening moet worden houden en vertaalt deze naar beheersmaatregelen. De opdrachtgever werkt bij voorkeur opgavegericht en integraal: je werkt daarom regelmatig samen met collega’s die betrokken zijn bij planvorming, vergunningverlening, MER, luchtkwaliteit en dergelijke. Om succesvol te zijn in deze rol is het van belang dat jij een stevige adviseur bent die staat voor het projectresultaat, maar tegelijkertijd oog houdt voor de kaders en politiek/bestuurlijke verhoudingen. Je bent in staat verschillende rollen te zien en te pakken. Daarnaast ben je oplossingsgericht en heb je een pro-actieve houding.                                                                           Eisen: De opdrachtgever stelt de volgende eisen aan de kandidaat: afgeronde universitaire opleiding Nederlands Recht. Met bij voorkeur als afstudeerrichting (master): (ruimtelijk) bestuursrecht; minimaal 4 jaar recente en relevante werkervaring als jurist; ruime recente en relevante werkervaring met het juridisch ondersteunen van projectmanagers bij de voorbereiding en uitvoering van grote en/of complexe projecten in openbare ruimte, infrastructuur en/of vastgoed; werkervaring bij overheidsorganisatie(s) (zoals een gemeente) is een pré; competenties: resultaatgericht, gevoel voor politiek/bestuurlijke verhoudingen, oplossingsgericht en proactief. Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Of ken jij iemand die past in het profiel? Neem dan uiterlijk dinsdag 19 februari a.s. contact op met Nathalie van der Meer via of 079 – 363 19 19.
    1 broker | 2 maanden met optie op verlenging | 16 - 36 uur | startdatum: 18 maart 2019
  • Jurist ambtenarenrecht 4-3-2019

    2 weken geleden

    Onbekend - Zuid-Holland

    anisatie (stichting) in de randstad zijn wij op zoek naar een interim jurist ambtenarenrecht. Functieomschrijving Onze opdrachtgever is met spoed op zoek naar een ervaren interim jurist ambtenarenrecht ter vervanging van een collega. De werkzaamheden betreffen het behandelen van dossiers van a tot z. Denk hierbij aan het bijstaan van klanten met een zienswijze, het voeren van gesprekken, bezwaar & beroep, strafmaatregelen, beoordelingen waartegen men in bezwaar wil etc. De opdracht is voor 40 uur per week, maar minder uren is bespreekbaar. Er bestaat een mogelijkheid om zaken deels op afstand uit te voeren. Er ligt een (kleine) werkvoorraad op het moment waar je direct mee aan de slag kan. Eisen De opdrachtgever stelt de volgende eisen aan de kandidaat: afgeronde juridische opleiding op WO-niveau; je hebt meerjarige werkervaring in een vergelijkbare functie; je hebt minimaal drie jaar werkervaring opgedaan op het gebied van ambtenarenrecht; competenties: resultaatgericht, zelfstandig, analytisch, goede communicatieve en schriftelijke vaardigheden. Reageren Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Neem dan uiterlijk donderdag 7 maart a.s. contact op met Nathalie van der Meer via onderstaand formulier of telefoonnummer 079 – 3631919.
    1 broker | 2 maanden met optie tot verlenging | 32 - 40 uur | startdatum: 18 maart 2019
  • Jurist omgevingsrecht 4-3-2019

    2 weken geleden

    Onbekend - Utrecht

    eente in de Provincie Utrecht zijn wij op zoek naar een jurist omgevingsrecht. Functieomschrijving Je komt als senior jurist omgevingsrecht te werken op de afdeling Bestuurs- en Managementondersteuning, onderdeel bestuurszaken. Binnen deze afdeling houdt men zich onder andere bezig met alle mogelijke juridische vraagstukken binnen de gemeente. Vanuit deze afdeling werk je als onderdeel/lid van een omgevingsteam nauw samen met jouw collega beleidsmedewerkers, vergunningverleners, plantoetsers en toezichthouders van de afdeling fysiek domein, onderdeel ruimtelijke ontwikkeling. Jouw taken bestaan primair uit: het behandelen en begeleiden van (complexe) handhavingsdossiers, zowel zelfstandig als binnen het omgevingsteam; je bent zowel inhoudelijk als procesmatig van A tot Z verantwoordelijk voor de tijdige en goede afhandeling van de handhavingsdossiers. Je voert hiervoor gesprekken op meerdere niveaus en je hebt constant de regie over het dossier; je bewaakt de termijnen en zorgt voor een duidelijke en kwalitatief goede afhandeling; je beoordeelt situaties juridisch inhoudelijk op de vraag of er sprake is van een overtreding en wie de overtreder(s) is/zijn; je bent zelfstandig in staat om te beoordelen of en in hoeverre sprake is van legalisatiemogelijkheden; je handelt klachten en verzoeken om handhaving af; binnen de dossiers adviseer en vertegenwoordig jij uiteraard het college; ook vertegenwoordig jij het college tijdens hoorzittingen bij de commissie bezwaarschriften en bij zittingen in (hoger) beroep bij de Rechtbank Midden Nederland en/of de Raad van State; je ondersteunt het team bij overige voorkomende juridische vraagstukken binnen het vakgebied. Je bent een prettige gesprekspartner voor zowel externe, als interne partners en draagt op een constructieve wijze bij aan een oplossing van de situatie, waarbij het voor jou niet noodzakelijk is om deze oplossing per se door middel van een formele handhavingsprocedure te vinden. Je bent communicatief vaardig en beschikt over een sterke bestuurlijke sensitiviteit. Je draagt hierbij het beleid van de gemeente uit. Je bent in staat om voornoemde werkzaamheden volledig zelfstandig uit te voeren en je legt tijdig (op eigen initiatief) verantwoording af aan de teamleider/afdelingsmanager. Eisen je beschikt over een afgeronde WO opleiding Rechten; je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als jurist omgevingswet bij een gemeentelijke instelling in de afgelopen 8 jaar; je hebt aantoonbare werkervaring met het vertegenwoordigen van gemeente(n) bij hoorzittingen in het kader van bezwaar en (hoger) beroep in de afgelopen 3 jaar; je hebt aantoonbare kennis van de Wabo, Awb en overige relevante wet- en regelgeving in de afgelopen 3 jaar; je hebt aantoonbare werkervaring met het Mozard-zaaksysteem. Competenties je bent klant-, resultaat- en kwaliteitsgericht; je bent integer en bereid een integriteitsverklaring te ondertekenen; je bent sociaal en communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk; je bent creatief in het vinden van oplossingen en past dit ook toe; je denkt en werkt in oplossingen en/of mogelijkheden; je staat stevig in je schoenen en weet van aanpakken en doorpakken; je kunt goed zelfstandig werken, maar je bent daarnaast ook een netwerker, zowel binnen de organisatie als daarbuiten, ofwel je bent goed in staat verbindingen te leggen; je bent organisatie- en bestuurlijk sensitief. Reageren Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Neem dan uiterlijk dinsdag 5 maart a.s. contact op met Judith Steinfort via onderstaand formulier of telefoonnummer 079 – 3631919.
    1 broker | 9 maanden met optie tot verlenging | 36 uur | startdatum: 1 april 2019
  • Jurist privaatrecht 5-3-2019

    2 weken geleden

    Onbekend - Midden-Nederland

    n onze opdrachtgevers, een overheidsorganisatie in het midden van het land, zijn wij op zoek naar een jurist Privaatrecht. Wat ga je doen Jij gaat aan de slag als juridisch adviseur binnen het domein Leefomgeving (LFO). Je richt je aandacht primair op de juridische kwaliteit van overeenkomsten en contracten e.d.. Je draagt bij aan de juridische kwaliteit van de veelheid aan dossiers. Je werkt daarbij vooral samen met de senior bestuurlijk-juridisch adviseur en de jurist Grondzaken. Daarnaast werk je in netwerk-verband samen met de concern-juristen. Binnen specifieke onderdelen van het domein zijn daarnaast sectorjuristen werkzaam voor bijvoorbeeld Water, Groene vergunningverlening en Ruimtelijke Ordening. Dit houdt de volgende werkzaamheden in: je adviseert en ondersteunt het kernteam bij de juridische kwaliteitsborging van het programma en rapporteert hierover rechtstreeks aan de programmamanager; je werkt in opdracht (van ambtelijke opdrachtgevers) aan het opstellen van overeenkomsten, met name op het gebied van vastgoed; je adviseert medewerkers grondzaken en projectleiders die verantwoordelijk zijn voor de realisatie van een veelheid aan uitvoeringsprojecten; je signaleert risico’s en verbeterpunten (juridische kwaliteitsborging); je kent de “ins en outs” van de benodigde politiek-bestuurlijke besluitvormingsprocessen en stelt zo nodig zelf bestuursvoorstellen op met betrekking tot juridische aangelegenheden. In voorkomende gevallen toets je de voorstellen van collega’s van het domein op de benodigde juridische onderdelen, zoals bijvoorbeeld toetsing op staatsteun; je draagt bij aan de vergroting van het juridisch bewustzijn van de medewerkers ter verhoging en borging van juridische kwaliteit van de producten. Dit kan bijvoorbeeld door het organiseren van voorlichting, instructie en bijeenkomsten; je hebt al 3 jaren werkervaring als juridisch adviseur, waardoor je gewend bent juridische vraagstukken te analyseren en nieuwe kennis snel op te nemen en toe te passen in het werk. Je bent op de hoogte van actuele en relevante wetgeving en jurisprudentie; je bent in staat om een vraagstuk vanuit het perspectief van verschillende partijen te analyseren als onderdeel van jouw probleemanalyse; voor zover mogelijk lever je in voorkomende gevallen ook een bijdrage aan dossiers binnen het domein, met name op jouw kennisvlak van privaatrechtelijke overeenkomsten.  Eisen een afgeronde opleiding WO Rechten - richting privaat en kennis van staats- en bestuursrecht; minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring voor minimaal 3 overheidsorganisaties in een soortgelijke functie; minimaal 5 jaar recente kennis van en ervaring met bestuursrechtelijke en bij voorkeur ook privaatrechtelijke onderwerpen; je kunt helder en beknopt juridische adviezen schrijven; competenties: flexibel en klantgericht, analytisch, pro-actief, teamplayer, communicatief- en adviesvaardig. Herken jij jezelf in bovenstaand profiel of wil je meer weten over deze functie? Neem dan uiterlijk 11 maart a.s. contact met op  met Anouk Nijman via of 079 – 363 19 19.
    1 broker | 7 maanden met mogelijkheid op verlenging van 2x 1 jaar | 32 - 36 uur | startdatum: 1 mei 2019
  • secretaris bezwaarschriftencommissie 27-2-2019

    3 weken geleden

    Onbekend - Randstad

    n onze directe opdrachtgevers in de Randstad, zijn wij met spoed op zoek naar een secretaris bezwaarschriftencommissie/ juridisch adviseur. Omschrijving: In verband met de langdurige afwezigheid van 2 collega’s, is onze opdrachtgever tijdelijk op zoek naar extra capaciteit in de vorm van een juridisch adviseur. De juridisch adviseur zal zich met name bezighouden met het voeren van het secretariaat van de bezwaarschriftencommissie. Daarnaast is het wenselijk dat de juridisch adviseur zich ontfermt over bekendmakingen, verordeningen en waar nodig de organisatie adviseert op een breed bestuursrechtelijk gebied. In voorkomend geval vertegenwoordig je de opdrachtgever ook in bezwaar- en beroepsprocedures. Eisen: je beschikt over een afgeronde universitaire opleiding Nederlands Recht; je hebt minimaal 3 jaar recente ervaring als secretaris van een bezwaarschriftencommissie binnen de overheid; je hebt minimaal 3 jaar recente ervaring als juridisch adviseur op een breed bestuursrechtelijk gebied; je hebt aantoonbare kennis van het bestuursrecht en bij voorkeur van de Waterwet; je hebt aantoonbare ervaring met het vertegenwoordigen in bezwaar- en beroepsprocedures; je beschikt over een uitstekend analytisch vermogen, goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid alsmede beïnvloedingsvaardigheden, bent accuraat en organisatiesensitief. Herken jij jezelf in bovenstaand profiel of wil je meer weten over deze functie? Neem dan uiterlijk vrijdag 1 maart a.s. contact op  met Judith Steinfort via info@vijverbergdetachering.nl of 079 – 363 19 19.
    1 broker | z.s.m. voor ca. 6 maanden | 24 uur
  • Jurist sociaal domein 27-2-2019

    3 weken geleden

    Onbekend - Provincie Utrecht

    n onze opdrachtgevers, een gemeente in het midden van het land, zijn wij op zoek naar een jurist sociaal domein.   Functieomschrijving: De opdracht betreft het verzorgen van juridisch advies aan collega's, het college van B&W en aan de gemeenteraad binnen het sociaal domein. Waaronder, maar niet beperkt tot: Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo); jeugdwet; algemeen bestuursrecht; ervaring met de Wet openbaarheid bestuur (is een pre).                                                                      Eisen: De opdrachtgever stelt de volgende eisen aan de kandidaat: afgeronde studie WO-rechten (aantoonbaar met diploma); aanvullende opleidingen/cursussen op de rechtsgebieden Wmo, Jeugdwet en Algemeen bestuursrecht; minimaal vijf jaar recente werkervaring op de gebieden: Wmo, Jeugdwet, Algemeen bestuursrecht bij een gemeente; actuele kennis en ervaring met de Wet openbaarheid van bestuur (Wob); competenties: gericht op samenwerken, standvastig op de inhoud, oplossingsgericht, dienstverlenend, pro-actief, analytisch, accuraat en gevoel heeft voor politieke verhoudingen. Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Of ken jij iemand die past in het profiel? Neem dan uiterlijk vrijdag 8 maart a.s. voor 10.00 uur contact op met Nathalie van der Meer via of 079 – 363 19 19.
    1 broker | 5 maanden met optie op verlenging | 32 uur | startdatum: 8 mei 2019
  • Juridisch adviseur

    3 weken geleden

    Overheid regio Arnhem Ede Nijmegen - Gelderland

    rheidsorganisatie in de provincie Gelderland zijn wij op zoek naar een juridisch adviseur. Functieomschrijving Je komt te werken bij de afdeling Juridisch advies en bent verantwoordelijk voor de volgende zaken: juridische vraagbaak voor collega’s op BRIKS terrein intern en extern; zienswijzen beoordelen, het beoordelen van bezwaarschriften en het bijwonen van hoorzittingen, beoordelen van beroepschriften en bijwonen zittingen BRIKS taken; juridische ondersteuning van de bestemmingplantoetsers; ruimtelijke onderbouwing van de bestemmingsplantoetsen; behandelen van WOB verzoeken; juridische vragen met betrekking tot leges; juridische vragen over publicaties; participeren in vooroverleg met collega’s en aanvragers; bijhouden van jurisprudentie ter onderbouwing van adviezen. Eisen De opdrachtgever stelt de volgende eisen aan de kandidaat: afgeronde WO opleiding Nederlands Recht; recente ervaring in gevraagde opdrachtomschrijving; minimaal 5 jaar ervaring bij overheidsorganisaties; aantoonbare en relevante werkervaring in het stelsel van omgevingsdiensten; kennis van Wabo, Woningwet, Wet ruimtelijke ordening, Crisis- en Herstelwet en alle uit deze wetten voortvloeiende AMvB’s en regelingen, Awb, Wob enige kennis van Bouwbesluit 2012, Erfgoedwet en globale kennis van de nieuwe omgevingswet; competenties: flexibele instelling, samenwerkingsgericht, communicatief. Reageren Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Neem dan uiterlijk vrijdag 1 maart a.s. contact op met Nathalie van der Meer via onderstaand formulier of telefoonnummer 079 – 3631919.
    1 broker | 1 jaar met optie tot verlenging | 36 uur | startdatum: 1 april 2019