Legal opdrachten | 17 opdrachten
  • Jurist omgevingsrecht

    2 dagen geleden

    Onbekend - Noord-Holland

    eente in de randstad zijn wij op zoek naar een ervaren jurist omgevingsrecht. Functieomschrijving De senior jurist omgevingsrecht zal werkzaam zijn voor de Afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling in het team Handhaving en Openbare Orde & Veiligheid. De werkzaamheden zullen in overleg worden vastgesteld. Taken die in ieder geval tot de functie behoren, zijn: advisering over juridisch beleid en -vraagstukken, gemeentelijke verordeningen, beleidsregels en juridische kwaliteitszorg; vertegenwoordiging van de gemeente bij bezwaar- en beroepsprocedures; vergunningverlening en/of handhavingsprocedures, inclusief het beoordelen van zienswijzen; advisering op het gebied van APV/bijzondere wetten/Wabo. Eisen De opdrachtgever stelt de volgende eisen aan de kandidaat: afgeronde WO opleiding Nederlands Recht (voorkeur afstudeerrichting bestuursrecht); minimaal drie jaar relevante werkervaring met bovenstaande punten binnen een gemeente; je hebt een positieve, leergierige en analytische houding. Reageren Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Neem dan uiterlijk woensdag 23 januari a.s. contact op met Nathalie van der Meer via onderstaand formulier of telefoonnummer 079 – 3631919.
    1 broker | 3 maanden met optie tot verlenging | 32 - 36 uur | startdatum: 1 februari 2019
  • JURIDISCH ADVISEUR BOUWRECHT

    2 dagen geleden

    Overheid - Randstad

    Voor een fase van een project uitvoering is er behoefte aan een juridisch adviseur die het contractteam kan komen versterken.  Je geeft juridisch advies (mondeling en schriftelijk) omtrent contractissues die (mogelijk) opkomen gedurende de uitvoering van een contract; De verwachte inzet is gemiddeld 8 uur per week, flexibel inzetbaar. Het aantal uren kan echter worden bijgesteld naar werkelijk benodigde inzet.
    1 broker
  • JURIST PRIVAATRECHT (GRONDZAKEN)

    2 dagen geleden

    Gemeente Helmond - Helmond

    De opdracht  Onze opdrachtgever, de gemeente Helmond, zoekt voor haar afdeling Ondernemen & Ontwikkelen, op korte termijn een jurist privaatrecht. Je zal twee grondzaken juristen van de afdeling tijdelijk versterken en je bezig houden met contractvorming en privaatrechtelijke advisering, hoofzakelijk op het gebied van woningbouw-/projectontwikkeling en in nauwe samenwerking met o.a. de projectleiders van de afdeling.  De gemeente Helmond heeft vooraanstaande ontwikkelingen, waaraan je een actieve bijdrage zal leveren, zoals Brandevoort, Brainport Smart District, Automotive Campus en Suytkade.   
    1 broker
  • ADVISEUR IMPLEMENTATIE WNRA

    2 dagen geleden

    BMC Implementatie B.V. - Nederland

    Momenteel hebben we verschillende opdrachten in behandeling rondom de implementatie van de WNRA (en we verwachten er nog meer). Opdrachtgevers zijn gemeenten en omgevingsdiensten door het hele land. BMC biedt samen met Capra advocaten begeleiding aan gemeenten om deze wet toe te passen. Naast de adviseurs van BMC brengen wij graag ZZP'ers met onze opdrachtgevers in contact. Laat ons gauw wat weten als je hiervoor in aanmerking wil komen!
    1 broker
  • Adviseur grondzaken (36 uur)

    2 dagen geleden

    Onbekend - Bilthoven

    Wat u gaat doen en wat we van u vragen, leest u hieronder. Taken U bent verantwoordelijk voor de verdere beleidsontwikkeling op het gebied van grondzaken. U draagt zorg voor het realiseren van de nieuwe nota grondbeleid en kostenverhaal met de bijbehorende uitvoeringsprogramma’s. U initieert en bevordert de interne en externe samenwerking. U creëert draagvlak voor het beleid en de uitvoering. U fungeert als sparringpartner voor collega’s op het gebied van grondzaken. Eisen U hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding (bij voorkeur wo-opleiding). Deze eisen zijn harde selectiecriteria. Als u hier niet aan voldoet, heeft reageren geen zin. Wensen U hebt in de afgelopen 7 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring opgedaan als beleidsadviseur grondzaken op strategisch en tactisch niveau bij een gemeentelijke organisatie. U hebt aantoonbare kennis van vastgoed en grondzaken, opgedaan door relevante werkervaring. U hebt aantoonbare kennis van planeconomie en een kostenverhaal, opgedaan door relevante werkervaring.
    1 broker | 36 uur
  • Interim Legal professional

    2 dagen geleden

    Onbekend - Amsterdam

    Voor verschillende opdrachtgevers in heel Nederland komt Robert Walters graag in contact met Interim Legal professionals met minimaal 5 jaar werkervaring. Robert Walters bemiddelt juristen die ervaring hebben met specifieke rechtsgebieden, maar ook juristen met een sterke generalistische achtergrond. Als Interim Legal professional ben je tijdelijk werkzaam bij één van onze opdrachtgevers. De werkzaamheden sluiten goed aan op je reeds opgedane kennis en ervaring. Onderstaande een aantal voorbeelden van functies die je op interim basis via Robert Walters kan vervullen. Interim bedrijfsjurist Interim corporate legal counsel Interim legal counsel Interim compliance officer Interim legal manager Interim contractmanager Interim advocaat Interim trust officer Interim kandidaat-notaris Interim general counsel Profiel Interim Legal professional Afgeronde WO opleiding rechten. Minimaal 5 jaar werkervaring opgedaan in de advocatuur en/of het bedrijfsleven. Gedegen kennis en ervaring met één of meer rechtsgebieden. Een gezonde dosis interesse en flexibiliteit. Goed gevoel voor ondernemerschap. Ben je interim jurist? Robert Walters werkt graag met jou samen op basis van heldere en transparante afspraken. Wil je meer weten over de interim mogelijkheden? Solliciteer dan direct online of neem contact op voor meer informatie. Vertrouwelijke behandeling is vanzelfsprekend gegarandeerd.
    1 broker
  • Senior medewerker fraudebestrijding Zuid

    3 dagen geleden

    Onbekend - Den Bosch

    Afdelingsinformatie Binnen Klant en Markt is de afdeling Beheersen Netverlies verantwoordelijk voor het terugdringen en terugvorderen van het administratieve netverlies. Het team Fraudebestrijding bestrijdt energiediefstal door het stopzetten van energieverlies en het voorkomen van onveilige situaties aan het gas- en elektriciteitsnet. Het hele proces is vanaf de constatering van energiediefstal, de aangifte, de facturatie, aansprakelijkstelling tot en met de (juridische) incasso in beheer van dit team om zo de schade die de klant heeft geleden zoveel mogelijk terug te vorderen.   Functieomschrijving Als Senior medewerker Fraudebestrijding ondersteun je de Teammanager. Als meewerkend voorman/-vrouw werk je mee in het gehele proces, ben je werkinhoudelijk hèt aanspreekpunt voor zowel het team als in- en externe partijen en vertegenwoordig je de klant bij de voegingen in Strafprocedures. Je zorgt, door middel van kwaliteitsbewaking en procesverbeteringen, ervoor dat de processen tijdig, juist en volledig worden uitgevoerd. Naast inhoudelijk expert, coach je de medewerkers van zowel de binnen- als buitendienst en zorg je dat de medewerkers het beste in zichzelf naar boven halen. 
    1 broker | 11 maanden | 40 uur | startdatum: z.s.m.
  • Contractmanager (28-36 uur)

    4 dagen geleden

    Onbekend - Zwolle (en op projectlocaties indien nodig)

    Wat u gaat doen en wat we van u vragen, leest u hieronder. Taken U bent verantwoordelijk voor het voorbereiden, afsluiten en beheersen van contracten. U voert het contractmanagement binnen diverse programma’s en projecten van de eenheid Natuur en Milieu. U bent verantwoordelijk voor de aansturing van het contractdomein in de projecten. U stelt contractplannen op. U draagt zorg voor de contractvorming, aanbesteding en contractbeheersing van diensten en werken. U adviseert over de invulling van het publieke opdrachtgeverschap binnen de programma’s en projecten van de eenheid. U bent verantwoordelijk voor de rechtmatigheid en doelmatigheid van de inkoop. Eisen U hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding. U hebt in de periode van 2010-2019 minimaal 3 jaar werkervaring opgedaan als contractmanager bij een overheidsorganisatie. Deze eisen zijn harde selectiecriteria. Als u hier niet aan voldoet, heeft reageren geen zin. Wensen U hebt kennis van en ervaring met het (laten) opstellen, aanbesteden en beheersen van RAW-bestekken en/of UAV-gc-contracten waarbij het zwaartepunt ligt op het gebied van natuur- en cultuurtechnische werkzaamheden. U hebt een eigentijdse visie op contractmanagement en staat open voor de marktvisie. U het ervaring met het adviseren over de invulling van de publieke opdrachtgeverschap binnen programma’s en projecten.
    1 broker | 28-36 uur
  • Jurist Grondzaken

    5 dagen geleden

    Onbekend - Zuid-Holland

    n onze opdrachtgevers, een gemeente in het westen van het land, zijn wij op zoek naar een senior Jurist Grondzaken. Functieomschrijving De vastgoed jurist komt te werken binnen het team van de Taakeenheid Economie, Grondzaken en Planeconomie van de afdeling Ontwikkeling. Een energiek en bruisend team, waar de basis wordt gelegd voor alle mooie ruimtelijke ontwikkelingsprojecten binnen de gemeentegrenzen. De projecten waar de afdeling nu aan werkt, is de omgeving waar in de toekomst wordt gewoond, gewerkt en gerecreëerd.       Je houdt je bezig met juridische advisering met betrekking tot ruimtelijke projecten en gebiedsontwikkelingen. De nadruk ligt daarbij op: het voeren van onderhandelingen en verrichten van  werkzaamheden ter vastlegging van afspraken tussen partijen; het opstellen en toetsen van privaatrechtelijke overeenkomsten zoals samenwerkings-, koop  en anterieure overeenkomsten en de controle op naleving daarvan; het adviseren in juridische vraagstukken en procedures; het adviseren over wijzigingen van relevante wet- en regelgeving en het bevorderen van kennisontwikkeling op de afdeling. Voor de realisering van de ruimtelijke ontwikkelingen werkt deze gemeente met projectteams. Je behartigt in het projectteam de juridische en vastgoed belangen. Eisen De opdrachtgever stelt de volgende eisen aan de kandidaat:  afgeronde juridische opleiding op WO-niveau, vakgebied privaatrecht (grondzaken/ vastgoed); minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring  als jurist in grondzaken, ruimtelijke projecten en gebiedsontwikkeling bij gemeenten in de afgelopen 8 jaar kennis van relevante wet- en regelgeving op gebied van grondbeleid, onteigening, Wvg en Wro; aantoonbare actuele kennis van relevante wet- en regelgeving op gebied van grondbeleid, onteigening, Wvg en Wro blijkend uit werkervaring of afgeronde opleidingen/cursussen;  competenties: je kunt meerdere ballen tegelijk in de lucht houden. Verder ben je zelfstandig, proactief, nauwkeurig en beschik je over goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid. Reageren Herken jij jezelf in bovenstaand profiel of wil je meer uitgebreide informatie over de functie? Neem dan uiterlijk dinsdag 22 januari 2019 contact op met Nathalie van der Meer via onderstaand formulier of telefoonnummer 079 – 3631919.
    1 broker | 1 jaar met optie tot verlenging | 24 - 30 uur | startdatum: 1 februari 2019
  • JURIDISCH ADVISEUR BOUWRECHT

    5 dagen geleden

    Overheid - Randstad

    Voor een fase van een project uitvoering is er behoefte aan een juridisch adviseur die het contractteam kan komen versterken.  Je geeft juridisch advies (mondeling en schriftelijk) omtrent contractissues die (mogelijk) opkomen gedurende de uitvoering van een contract; De verwachte inzet is gemiddeld 8 uur per week, flexibel inzetbaar. Het aantal uren kan echter worden bijgesteld naar werkelijk benodigde inzet.
    1 broker | 6 maanden met optie tot verlenging | 8 uur | startdatum: 4 februari 2019
  • Secretaris bezwaarschriftencommissie

    6 dagen geleden

    Onbekend - Noord-Brabant

    eente in Noord-Brabant zijn wij op zoek naar een secretaris bezwaarschriftencommissie/juridisch adviseur. Functieomschrijving Het team Juridische Zaken adviseert het college, de raad en de organisatie over afdeling overschrijdende juridische dossiers en dossiers met een hoog juridisch of politiek afbreukrisico. Daarnaast vertegenwoordigt het team de gemeente bij (dreigende) conflicten en is het team betrokken bij de implementatie van nieuwe wetgeving en het opstellen van nota’s. Ook verzorgt het team het secretariaat voor de adviescommissies bezwaarschriften. In verband met het huidige aantal bezwaarschriften en diverse juridische vraagstukken die momenteel op het team juridische zaken afkomen, zoekt men een jurist die snel inzetbaar is in de gemeentelijke werkomgeving. je gaat je primair bezighouden met de behandeling van bezwaarschriften; je neemt de rol van secretaris van de externe commissie op je; je beoordeelt bezwaarschriften in het licht van de vigerende wet- en regelgeving; je bereidt hoorzittingen voor; je woont hoorzittingen en beraadslagingen bij en wikkelt de bezwaarafhandeling af; indien je mogelijkheden ziet om met belanghebbende tot overeenstemming te komen zonder juridische procedure, dan bewandel je (eerst) die weg; daarnaast houd je je ook bezig met de juridische advisering op een breder vlak. Dit kunnen vragen op publiekrechtelijk en op privaatrechtelijk vlak zijn, in de breedste zin van het woord. Eisen je beschikt over een afgeronde WO opleiding Rechten; je hebt recente kennis van de gemeentelijke wet- en regelgeving; je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als secretaris voor een bezwaarcommissie bij een gemeente of een andere overheidsinstelling; je hebt een goed gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen, bent samenwerkingsgericht en beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Reageren Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Neem dan z.s.m. uiterlijk vrijdag 18 januari a.s. contact op met Judith Steinfort via onderstaand formulier of telefoonnummer 079 – 3631919.
    1 broker | 4 maanden met optie tot verlenging | 16 uur | startdatum: 4 februari 2019
  • Inkoopadviseur leveringen en diensten (32-40 uur)

    1 week geleden

    Onbekend - Gelderland

    Wat u gaat doen en wat we van u vragen, leest u hieronder. Taken  U draagt zorg voor het adviseren over en begeleiden van meervoudig onderhandse en (complexe) Europese aanbestedingstrajecten voor een grote diversiteit aan leveringen en diensten. U fungeert als accounthouder voor de afdelingen Facilitaire Dienstverlening, Financiën en Communicatie en/of eventueel later nader te bepalen afdelingen. U draagt de processen, procedures en beleidsdoelstellingen van de inkooporganisatie uit. U levert een bijdrage aan de verdere professionalisering van inkoop. Eisen  U beschikt minimaal over een afgeronde hbo-opleiding. U hebt als (procesverantwoordelijk) inkoopadviseur in de periode 2012-2019 minimaal 3 jaar ervaring opgedaan met het zelfstandig begeleiden van aanbestedingen binnen een provincie, grote gemeente (meer dan 100.000 inwoners) of vergelijkbare publieke organisatie (meer dan 750 medewerkers). Deze eisen zijn harde selectiecriteria. Als u hier niet aan voldoet, heeft reageren geen zin. Wensen  U bent in het bezit van de diploma’s NEVI 1 en NEVI 2 of een afgeronde gelijkwaardige inkoopgerelateerde opleiding. U hebt als (procesverantwoordelijk) inkoopadviseur in de periode 2016-2019 ervaring opgedaan met het zelfstandig begeleiden van Europese aanbestedingen op het gebied van leveringen en diensten. U hebt als (procesverantwoordelijk) inkoopadviseur in de periode 2016-2019 ervaring opgedaan met het zelfstandig begeleiden van meervoudig onderhandse aanbestedingen op het gebied van leveringen en diensten. U hebt als inkoopadviseur in de periode 2016-2019 ervaring opgedaan met het zelfstandig uitvoeren van aanbestedingen door middel van een e-sourcingapplicatie. U hebt ervaring met accounthouderschap.
    1 broker | 32-40 uur
  • Juridisch adviseur Beroep en Bezwaar en klachten

    1 week geleden

    Onbekend - Flevoland

    eente in het midden van het land zijn wij met spoed op zoek naar een juridisch adviseur Beroep en Bezwaar en klachten. Functieomschrijving Deze gemeente is verantwoordelijk voor bijna de gehele maatschappelijke ondersteuning aan haar inwoners. Het betreft ondersteuning op het gebied van werk en inkomen, zorg en welzijn en opvoeding. De afdeling Sociale Wijkteams van de Dienst Sociaal Domein (DSD) voert de Jeugdwet en de nieuwe Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) uit. Het doel van de Wmo is het mogelijk maken voor mensen met een beperking om langer thuis te kunnen blijven wonen en deel te nemen aan de samenleving. Als juridisch adviseur handel je bezwaar, beroep en klachten af op individuele aanvragen in het kader van de Wet maatschappelijke ondersteuning en de Jeugdwet. je bent aanspreekpunt voor collega’s en het management van de afdeling als het gaat over juridische implicaties van de Wmo en Jeugdwet en bij beroep, bezwaar en klachten; je bent belast met de be-/afhandeling van bezwaar- en (hoger)beroepschriften in het kader van uitvoering van de Wmo (inclusief Beschermd Wonen) en Jeugdwet. Je vertegenwoordigt de gemeente bij rechterlijke instanties; je bent op de hoogte van de ontwikkelingen in het vakgebied, en signaleert ontwikkelingen die leiden tot aanpassingen van beleid, diensten en instrumenten van de afdeling; je bespreekt de vakinhoudelijke aspecten met het afdelingsmanagement en bestuurlijk verantwoordelijken ter realisering van het beleid Wmo (specifiek aandachtsgebied Beschermd Wonen) en Jeugdwet en de uitvoering  van deze wetten; je legt en onderhoudt contacten met vertegenwoordigers van (overheids)instellingen, particulieren en rechtspersonen, o.a. in conflictsituaties met tegengestelde belangen. Je handelt klachten af. Eisen De opdrachtgever stelt de volgende eisen aan de kandidaat: afgeronde juridische opleiding op WO-niveau; je hebt ruime (minimaal 5 jaar) ervaring in de genoemde werkzaamheden. Je hebt een goed inzicht in politiek/bestuurlijke verhoudingen; je vindt het prettig om in teamverband te werken en samen met collega’s nieuwe ontwikkelingen vorm te geven, maar je bent ook goed in het zelfstandig oppakken van taken en het uitvoeren van onderzoeken; je bent verbaal en schriftelijk zeer vaardig. Zowel het geven van mondelinge instructies aan medewerkers als het schrijven van pleitnota’s en verweerschriften gaan je goed af; je hebt ruime ervaring op specifiek het aandachtsgebied Wmo Beschermd Wonen; daarnaast ben je accuraat, doortastend, praktisch en flexibel. Reageren Voldoe jij aan bovenstaande eisen en ben je geïnteresseerd, neem dan uiterlijk donderdag 10 januari a.s. voor 15.00 uur contact op met Anouk Nijman via onderstaand formulier of telefoonnummer 079 – 3631919.
    1 broker | 2 maanden met optie tot verlenging | 32 - 36 uur | startdatum: 14 januari 2019
  • Contractmanager (24 uur)

    1 week geleden

    Onbekend - ’s-Hertogenbosch

    Wat u gaat doen en wat we van u vragen, leest u hieronder. Taken  U bent betrokken bij de voorbereiding van en advisering rondom de realisatiestrategie. U coacht één of meerdere teamleden op het gebied van contractmanagement. Eisen  U beschikt minimaal over een afgeronde hbo- / wo-opleiding. U hebt in de afgelopen 15 jaar minimaal 8 jaar werkervaring opgedaan met inkoop en contractmanagement binnen projecten en/of programma’s van publieke organisaties (ministerie, Rijkswaterstaat, waterschap, provincie, gemeente), bij voorkeur in de rol van contractmanager binnen projecten conform de MIRT- en/of HWBP-systematiek. U hebt ervaring met het werken aan grotere complexe projecten en/of programma’s in het fysiek ruimtelijke domein (waterveiligheid, waterbeheer, mobiliteit, infrastructuur, gebiedsontwikkeling). U bent op maandag 28 januari beschikbaar voor een kennismakingsgesprek. Deze eisen zijn harde selectiecriteria. Als u hier niet aan voldoet, heeft reageren geen zin. Wensen  U hebt werkervaring opgedaan bij meerdere overheidsorganisaties, waaronder minimaal één waterschap en minimaal één van de partners (Rijk, provincie of een gemeente). U hebt werkervaring opgedaan met een integrale verkenning en/of planstudieproject, waarbij dijkversterking en rivierverruiming werden gecombineerd. U hebt werkervaring opgedaan met het begeleiden van medewerkers binnen een project, programma of afdeling, gericht op de ontwikkeling van de betreffende medewerker.
    1 broker | 24 uur
  • Jurist bezwaar en beroep

    1 maand geleden

    Onbekend - Gelderland

    enwerkingsverband in de provincie Gelderland zijn wij op korte termijn op zoek naar een jurist bezwaar en beroep. Opdrachtomschrijving Onze opdrachtgever heeft onlangs besluiten uitgestuurd in zake de plaatsing van ondergrondse afvalcontainers. De komende periode zullen er nog meer besluiten verzonden worden. Inmiddels heeft onze opdrachtgever een groot aantal bezwaren ontvangen en naar verwachting volgen er nog meer. Voor de afhandeling van deze bezwaren zijn wij inmiddels met drie juristen aan het werk, maar wij zoeken versterking. Wij zijn op zoek naar een jurist die van aanpakken weet en ervaring heeft met ambtelijk horen. Ook de afhandeling van de eventuele beroepszaken behoren tot deze opdracht. In deze opdracht zal je dus samenwerken met andere juristen van Vijverberg. Samen ben je verantwoordelijk voor de gehele afhandeling. De organisatie heeft de afhandeling in zijn geheel bij Vijverberg neergelegd, wat maakt dat je als team, in samenwerkingsverband, moet komen tot de totale afhandeling. De inzet is bij voorkeur voor 32 uur per week. Kandidaat omschrijving je beschikt over een afgeronde opleiding Nederlands recht bij voorkeur met de afstudeerrichting Bestuursrecht; je hebt ervaring met het behandelen van grote hoeveelheden bezwaarschriften; je hebt ervaring met ambtelijk horen; je bent stressbestendig; je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden. Reageren Herken jij jezelf in dit profiel of wil je meer weten over deze functie? Neem dan zo spoedig mogelijk contact op met Liza Brinkmann-Geerling via onderstaand formulier of telefoonnummer 079 – 3631919. Mocht je pas medio januari of pas per 1 februari beschikbaar zijn, dan horen wij het ook graag!
    1 broker | 6 maanden | 32 uur | startdatum: 2 januari 2019