Finance opdrachten | 44 opdrachten
  • Freelance Finance Proces Analist

    12 uur geleden

    Onbekend - Regio Amsterdam

    Voor onze opdrachtgever uit de regio Amsterdam komen wij graag in contact met een finance proces analist die ruime ervaring heeft met financiële processen en de implementatie en beschrijving hiervan. Start zsm voor ongeveer 2 maanden met kans op verlenging. Het betreft een FT opdracht, 4 dagen is bespreekbaar. Functie Je bent onderdeel van het implementatieproject voor een nieuw CRM systeem en fungeert hierbij als de link tussen het projectteam en het finance team. Je zorgt voor het in kaart brengen van de huidige financiële en operationele processen en komt met verbetervoorstellen. Daarbij mag je de impact bepalen op wijzigingen in bestaande interfaces, waaronder de nieuwe CRM oplossing.
    1 broker
  • Freelance hands-on CFO

    12 uur geleden

    Onbekend - Noord-Holland

    Voor een van onze relaties, een snelgroeiende B2C en B2B scale-up in Noord Holland, komen wij graag zsm in contact met een Freelance hands-on CFO met kennis van voorraadwaarderingen, liquiditeitsbegrotingen en inrichten van AO/IC. Startdatum is zsm voor (initieel) 1 à 2 dagen per week. De opdracht eindigt als er een vaste CFO is gevonden en door jou helemaal is ingewerkt. Organisatie Deze organisatie is enorm hard gegroeid met als gevolg dat ze vanaf komend jaar controle plichtig zijn geworden. De huidig aanwezige Sr. Administrateur/Controller heeft onvoldoende kennis en ervaring om dit op de juiste wijze in te richten, maar zal mede door jou naar een hoger niveau getild worden. Om deze reden heeft men intern besloten om nu een CFO a.i. in te huren voor 1 à 2 dagen per week, die met al zijn/haar kennis er voor gaat zorgen dat de organisatie hieraan kan voldoen. Daarnaast wordt er van jou verwacht dat je zelf aangeeft welke waarderingsmodellen van de voorraden het beste passen (en je implementeert deze zelf), welke beheersmaatregels adviseer je (en hoe implementeer je deze), hoe richt je het control framework in evenals een goede AO/IC. Ook moet er onder jouw leiding verder worden geautomatiseerd (met name het P2P proces) en ga je de bestaande rapportages verder professionaliseren. Kortom: als CFO breng je veel relevante kennis en ervaring in om deze scale-up organisatie naar de volwassenheidsfase te bewegen. 
    1 broker
  • SITE ACCOUNTANT & REPORTING SPECIALIST

    18 uur geleden

    Onbekend - Eindhoven

    FUNCTIE The main focus of this role will be controlling the fixed asset accounts and supporting the Senior Site Accountant. Responsibilities · Execute monthly, quarterly and year-end closing of the Site accounts carried out as per established accounting practices and procedures · Perform periodic accounting including month end, quarterly and year-end closing as per the established accounting practices and procedures. · Ensure relevant GL accounts are reconciled and accounting entries are recorded in accordance with accounting policies and procedures and the necessary accounting standards. · Timely and accurate completion of the management reporting, interpretation and analysis of reports and liaise with the embedded control function (E&BS) to look for improvement opportunities. · Ensure timely preparation of financial statements and other reports as required by (internal) customers and (local / national) authorities. · Support the preparation of various site departmental budgets, including (ad hoc) investigation and reporting of variances relating to the actual results. · Ensure the site is fully compliant with internal and external business controls to safeguard assets and liabilities (controllership). · Proactively and continuously, find opportunities to make the functions processes more efficient and effective.
    1 broker | Fulltime
  • Freelance Financial Controller

    1 dag geleden

    Onbekend - Onbekend

    Wij hebben een interim opdracht vacant voor een Freelance Financial Controller. Start januari 2020, full time (40 uur). Looptijd opdracht is 7 maanden. Functie Als financieel controller binnen ben je verantwoordelijk voor het rapportageproces en de opvolging. Dit proces moet zo efficiënt mogelijk worden uitgevoerd. Je zult ook zorg dragen voor operationele zaken, legal en compliance.
    1 broker
  • Freelance Business Controller

    1 dag geleden

    Onbekend - Randstad

    Wij hebben een interim opdracht vacant voor een Freelance Business Controller bij een grotere gemeente. Start zsm, full time. Opdracht voor 3-6 maanden. Functie Voor de dienst Stadsbeheer zoekt de gemeente een interim Business Controller. De afdeling voert P&C-activiteiten uit die leiden tot een juiste financiële verslaglegging (met producten als dienstbegroting, budgetten, periodieke rapportages en jaarrekening) binnen de dienst en richting het bestuur en draagt mede bij aan een gezonde financiële huishouding van Stadsbeheer.
    1 broker
  • Informatie Manager met leidinggevende ervaring (Interim-Vast)

    1 dag geleden

    Onbekend - Randstad

    Voor een aansprekende onderwijsinstelling in de randstad zijn wij per direct op zoek naar een Informatie Manager met leidinggevende ervaring. De organisatie zit midden in een transitie en is bezig om de organisatie van een re-actieve naar een pro-actieve organisatie om te bouwen.  Functie De IT organisatie is zich aan het bewegen naar een Solution Center. Dit houdt in dat er in de toekomst niet alleen ad-hoc oplossingen aangedragen worden maar dat er meer pro actief naar structurele oplossingen (procesanalyses) gezocht dient te gaan worden. Dat betekent meer intensief contact onderhouden met de business/gebruikers. De gebruikers zijn o.a. financials, procurement, docenten, projectleiders en andere medewerkers. Focus komt dus te liggen op het verbinding leggen met de (eind)gebruikers, het analyseren van de bestaande processen, vernieuwing doorvoeren en de mogelijke/bestaande digitaliserings/automatiseringsoplossingen uit te nutten. In deze functie stuur je een team aan van 10 fte, waarbij een aantal collega's al ruime ervaring hebben met applicatiebeheer (traditioneel).    
    1 broker
  • FINANCIAL ANALYST ACCOUNTS PAYABLE

    1 dag geleden

    Onbekend - Limburg

    FUNCTIE Day to Day responsibilities Work as the expert in Europe Vendor Financial Operation team and be responsible for the spoke activities in routine & closing operations: Act as the focal for all Europe entities on cross functions process alignment Ensure on time payment to vendor by direct and manage generation of invoice information; accuracy in payment proposal, accounting and cost data, internal accounting reports, reconciliation with PO and other associated supporting; retention of documentation Meet local statutory regulations when needed Supervise accounts reconciliation of vendor financial operation, ensure on time and accurate with sufficient supporting. Monitor and drive the aged items resolution Maintain smooth connection with IFRC\Tax\LE\Treasury, keep updating and improving the related process according to new business requirement in the Netherlands Supervise the process development and improvement to purchase to pay related tax/compliance filling, such as indirect tax input and withholding tax for all Europe SABIC companies Monitor legal entity level cash forecast from vendor related activities Support hub activities on tax/ legal/ language/ special issue resolution Support Europe VFO on Hub-to-spoke alignment and extension project managements. Drive the digitalization and simplification with clear ownership allocation Perform activities unique to local practices or requiring language support Maintain the relationship with local customers and government authorities Management and Continuous Improvement: Support the day-to-day operations, providing expertise, encouraging and ensuring teamwork, aligning work processes in order to achieve high performance standards, meet established objectives and employee engagement in a motivated work environment Monitor the efficiency and accuracy of daily operation, and supervise the quality of monthly, quarterly and year-end closing, support Europe VFO on KPI measurement Continuously find opportunities to make Europe function’s processes more efficient and effective over the period
    1 broker | Fulltime, Parttime
  • Freelance IT (Delivery) Manager

    1 dag geleden

    Onbekend - Regio West NL

    Van een van onze opdrachtgevers hebben we een nieuw interim verzoek ontvangen voor een Freelance IT Manager met focus op IT delivery, starten per direct voor 6 maanden, met uitzicht op een verlenging (tevens mogelijkheid tot in vast indiensttreding). Organisatie De IT Delivery Manager is een sleutelpositie voor onze klant om de IT-delivery organisatie volgens hoge professionele normen te structureren en te beheren om hun bedrijfsstrategie te ondersteunen. De IT Delivery Manager rapporteert rechtstreeks aan de CEO die de ontwikkeling en levering coördineert met de belangrijkste spelers van het bedrijf en de ICT-organisatie in een agile bedrijfsmodel. De IT Delivery Manager leidt de development (scrum) - en operationele teams en coördineert vanuit een functioneel oogpunt de levering van de keten van ontwikkeling tot productie met de verschillende waardestromen en architecten. Om de levering en beschikbaarheid te beveiligen, beheer je de infrastructurele "run" -activiteiten om te voldoen aan de hoogste professionele normen voor beveiliging, beschikbaarheid en continuïteit. Functie Communiceren met relevante stakeholders, de Value Stream-eigenaren en architecten op strategisch tactisch en operationeel niveau Organiseren van de (oplossing) delivery van de development portfolio door de development teams in nauwe samenwerking met de value stream eigenaren en architecten Implementeren van het agile operational framework, een geschikte cross-value-stream IT-governance structuur met duidelijke strategie en doelstellingen, KPI’s, meting, rapportage, controle en vergaderstructuur Organiseren van het cross value stream IT-budget voor investeringen en bewaken van de budget realisatie die nodig is voor de implementatie van bedrijfsprocesverbetering of innovatie. IT-budgetten, investeringen en innovaties instellen en bewaken in overeenstemming met de bedrijfsstrategie en value chain specifieke architectuur Verantwoordelijk voor regelmatige rapportage over cross value stream Solution Delivery, op prestaties, kwaliteit, kosten en tijd. Verantwoordelijk voor het beheer en de ontwikkeling van een uitstekende IT-infrastructuur en activiteiten volgens de hoogste normen voor beveiliging en beschikbaarheid. Agile werkwijze hanteren binnen de IT teams, de ontwikkelingsteams en operationele teams om kwantiteit en kwaliteit te borgen en om hogere professionele en intrinsieke normen te realiseren. Adviseren over de nieuwste informatie- en technologie trends en geïnformeerde besluitvorming over bedrijfsprocessen, informatie en IT.
    1 broker
  • Freelance Sr Economist/Modeller E&P sector

    1 dag geleden

    Onbekend - Zuid Holland

    For one of our clients, in the Exploration & Production (upstream) business, we are looking for a Senior Economist with modelling skills. The expected duration of the assignment is approximately 6-12 months (full time or 4 days a week is also possible). The start will be asap. Organisatie Due to the unexpected but persistent high demand on economic screenings, and further driven by the extensive requirements of project executions and HQ approval processes, our client requires an upgrade of its capacity of economics. The current capacity if Economics is only 0,25 FTE. Functie Key tasks would be: Continuously, as new information (inputs) become available, screen and re-screen the various projects that have been identified in the course of the planning cycle (possibilities) Support all economic deliverables related to the Business Plan and MT processes Build dynamic models in Palantir CASH for each hub area with associated reportings for external use (NPV, IRR, EMV) Build knowledge on Palantir and support upgrade processes Take ownership of and create the internal economics process (delivery of data, reporting, audit post screening) Answer KNOC wide requests for information for the various FM’s submitted insofar it concerns economics. Act as a source of knowledgeable information on economics and screening process. Perform a myriad of scoping economics for the (many) potential ventures of the Dutch branch. Support and align with the wider clients group as required.
    1 broker
  • Freelance CISO / IT Security Officer

    1 dag geleden

    Onbekend - Randstad

    Voor één van onze opdrachtgevers komen wij graag in contact met een CISO/IT Security Officer met focus op de bedrijfsprocessen en het IBP beleid (Informatiebeveiliging en privacy). Naar verwachting voor 1 á 2 dagen per week voor minimaal een half jaar. Organisatie Bij onze opdrachtgever staat informatiebeveiliging en privacy vanuit haar dienstverlening hoog op de agenda. In deze rol ben je betrokken bij zowel het beleid als de uitvoering. Dit op basis van de geldende ISO normen. Functie We zijn op zoek naar een ervaren CISO die bij voorkeur de verbinding met IT kan leggen en de beleidsmatige taken kan combineren met een adviserende rol binnen de operationele organisatie. Een bewezen trackrecord waarin je hebt geadviseerd over informatiebeveiliging en privacy, beleidsplannen hebt geschreven, en procesverbeteringen hebt voorgesteld is van belang. Daarnaast ben je resultaat gedreven met sterke analytische, communicatieve en sociale vaardigheden en ben je in staat om business & IT op elkaar af te stemmen. Tot slot borg je conform wet- en regelgeving ook jouw professionele bevindingen en interne afspraken. Binnen deze rol krijg je de volledige medewerking van de directie en heb je toegang tot alle informatie.
    1 broker
  • Freelance IFRS 9 specialist

    1 dag geleden

    Onbekend - Randstad

    Voor één van onze klanten binnen de financial services, komen we graag in contact met een freelance kandidaat met ruime ervaring met IFRS 9. Het betreft hier een rol voor minimaal 9 maanden met wellicht een verlenging. De rol is voor 36-40 uur per week. Functie Wegens de recente implementatie van IFRS 9 en de druk die hiermee op de afdeling investment accounting ligt, is men op zoek naar een Freelance IFRS 9 specialist. Ze zoeken een ervaren kandidaat die de druk weg neemt op de afdeling. Je bent een IFRS 9 specialist en hebt veel verstand van asset classes. Werken met grote hoeveelheid data schrikt je niet af. Je bent in staat de mouwen op te stropen en aan de slag te gaan.
    1 broker
  • Freelance Corporate Fiscalist met M&A ervaring

    1 dag geleden

    Onbekend - Midden Nederland

    Voor een van onze relaties, een top-500 speler in Nederland, komen wij graag in contact met een Freelance Fiscalist met M&A ervaring. Startdatum is in overleg, maar uiterlijk 1 januari 2020. De opdracht is voor 3 dagen per week totdat er een vaste Fiscalist is gevonden en door jou is ingewerkt. Organisatie Deze functie is ontstaan naar een kleine reorganisatie. Op dit moment wordt er een fiscalist gezocht. Voordat deze is gevonden en door jou is ingewerkt, kiest onze opdrachtgever er voor om deze rol alvast op interim basis in te vullen. Je bent een all-round fiscalist en je wordt verantwoordelijk voor de verdere optimalisatie van het Tax Control Framework. Daarnaast wordt het jouw taak om je fiscale kennis in te brengen als het gaat om fusies en overnames. Andere taken zijn VPB, BTW issues, Loonbelasting en je bent het eerste aanspreekpunt op fiscaal gebied voor de Belastingdienst, de Accountants en de RvB. Je werkt nauw samen met een Accounting Specialist die je functioneel ook aanstuurt.
    1 broker
  • Freelance allround Financial Accountant

    1 dag geleden

    Onbekend - Regio Amsterdam

    Voor onze internationale klant zoeken wij voor de duur van 6 maanden een allround accounting specialist. Deze organisatie is aan het veranderen. Mensen gaan op andere manieren werken en er zijn veel projecten op het vlak van robotics en data quality waar de organisatie eigen mensen op gaat toewijzen. Organisatie  Functie In de rol als Allround Accountant pak je taken op die door een drietal afdelingen zijn gedefinieerd. De taken zijn o.a. de volgende: Verzorgen van de periode-, kwartaal- en maand rapportages van meerdere entiteiten Controleren en corrigeren van de tussenrekeningen Opstellen rapportages over landen / vestigingen / sales / kosten en SG&A Assisteren bij de budgettering en forecast Functie-eisen Hbo of Wo diploma in een financiële richting Circa 5-8 jaar ervaring in een vergelijkbare accountant functie Uitstekend Nederlands en Engels in woord en geschrift Aanbod Marktconform. Inlichtingen Deze procedure, met nummer 7664  wordt behandeld vanuit ons kantoor in Amsterdam, telefoon 020-3013590. Indien je enthousiast bent geworden en jouw profiel sluit aan bij de eisen voor deze opdracht, dan zien wij graag jouw actuele (opdrachtgerichte) CV en motivatie tegemoet. Uiteraard worden alle reacties strikt vertrouwelijk behandeld. Je ontvangt na reactie op deze opdracht een bevestiging per email.
    1 broker
  • Freelance IT Controller

    1 dag geleden

    Onbekend - Regio Rijnmond

    Bij een van onze opdrachtgevers hebben wij een opdracht voor een Freelance IT Controller. De start is per direct voor de duur van 3 - 6 maanden. Functie Momenteel is onze opdrachtgever bezig om haar kosten per businessafdeling nader in kaart te brengen. In dat kader zijn wij per direct op zoek naar een expert op het gebied van het doorbelasten van ICT kosten aan businessunits. Concreet gaat het om: Inventarisatie ICT businesskosten inkoop en personeel Splitsing van kosten op niveau van businessunits Zo nodig contact leggen met leveranciers inzake niveau kostensplitsing In gesprek met de diverse stakeholders van het project om tot de juiste verdeling en het juiste gewenste inzicht te komen Het opzetten van een tool waarin de ICT kosten structureel kunnen worden opgedeeld op businessniveau Het creëren van managementinformatie in de ICT kostenstromen toegewezen aan de businessunits.
    1 broker
  • Freelance Credit Risk Analyst

    1 dag geleden

    Onbekend - Noord Holland

    For this international bank in Amsterdam we are looking for a Credit Risk Analyst. It's a role for 2 to 3 days a week, for about 3 months. Starting asap. Functie Responsible for the execution of objective analysis in respect of credit granting and credit control and to support account managers and the Team Head with the credit risk management queries while ensuring and providing a high level of (internal) customer service in line with agreed procedures and service standards. Task consists of credit analysis, administration and control in relation with the bank’s credit and market risk transaction portfolio and customers in order to safeguard compliance with the bank’s credit rules, policies and guidelines as well as the regulatory framework.
    1 broker