Finance opdrachten | 52 opdrachten
  • Freelance Financial Controller

    45 minuten geleden

    Onbekend - Zuid Holland

    Voor één van onze opdrachtgevers zijn wij op zoek naar een Freelance (Financial) Controller, dit ivm tijdelijke afwezigheid van de huidige controller, voor een indicatieve periode van 2-3 maanden. Start is zsm, gesprekken deze week. Functie De afdeling Control verzorgt diverse dag-, maand-, kwartaal-en jaarrapportages voor verschillende stakeholders en het hoofdkantoor. Het doel is om alle belanghebbenden in de organisatie van onze relatie een permanent inzicht te verschaffen in de historische en toekomstige financiële prestaties van de de diverse aangesloten ondernemingen.  Taken/ Verantwoordelijkheden:  - control/reporting diverse landen; - opstellen business cases;  - maken van rapportages t.b.v. directie, management team en accountants; - deelname in ad hoc projecten, zowel nationaal als internationaal; - ondersteunen van de Manager Control in alle voorkomende werkzaamheden.
    1 broker
  • BUSINESS CONTROLLER SOCIAAL DOMEIN

    3 uur geleden

    Onbekend - Hilversum

    -09-2018 Einddatum: 10-01-2019 Optie op verlenging: Ja Aantal uur per week: 36 Sluitingsdatum: 28-08-2018 om 09:00 uur Taken en werkzaamheden die moeten worden uitgevoerd tijdens de opdracht: Je zorgt voor de ontwikkeling en opstelling van informatie, voor sturing, beheersing en verantwoording. Denk hierbij aan het opstellen van financiële overzichten over inhuur. Je adviseert over beleidscontrol, kwaliteitszorg, kwaliteitsborging en de bedrijfsvoering van de teams binnen het Sociaal Domein. Je zorgt voor de ontwikkeling en toepassing van financieel economische en juridische principes op het gebied van managementaccounting. Ook vertaal je deze principes naar gemeentelijke toepassingsgebieden. Denk aan onderbouwing van investeringsbeslissingen, kostencalculatie, budgettering, prestatiemeting, bekostiging en juridische vormgeving.
    1 broker | 36 uur | startdatum: 10-09-2018 | einddatum: 10-01-2019 | deadline: 28-08-2018
  • Freelance Project Controller

    4 uur geleden

    Onbekend - Noord Holland

    Voor een grote vastgoedontwikkelaar van sociaal vastgoed in Noord-Holland komen wij graag in contact met een freelance projectcontroller met relevante ervaring met vastgoedprojecten (nieuwbouw en renovatie). Opdracht start ca tweede week september, duur 4 tot 6 maanden voor 36-40 uur per week. Functie Als projectcontroller kom je te werken in een team met 5 andere projectcontrollers. Je gaat je bezighouden met diverse vastgoedprojecten, zowel nieuwbouw als renovatie en bent hierin de sparringpartner voor het management.  Op basis van investeringsbesluiten ga je aan de slag met o.a.: projectbegrotingen- en prognoses en in kaart brengen van de risico’s; lezen en beoordelen van taxatierapporten; maken van analyses, stellen van kritische vragen en schrijven van korte bondige en heldere adviezen; rendementsberekeningen/ doorberekenen huren/ BTW calculaties; aanleveren stukken voor de maandrapportages;
    1 broker
  • Interim Senior Controller Non Profit

    4 uur geleden

    Onbekend - Eindhoven

    Ben jij de Senior Controller met ruime ervaring binnen (non)profit? Voor een vernieuwende zorgdienstverlener in midden Brabant zoeken we per direct een Senior Controller. Als Interim Senior Controller ben je verantwoordelijk voor: Samenstelling van rapportages op maand- en kwartaal basis Rapportage, budgettering, forecasting Bouwen van dashboards, KPI voor gerichte management informatie Optuigen van de Controle functie Functie-eisen Afgeronde Bachelor/Master richting Bedrijfseconomie, Finance of Controlling Uitstekende communicatieve vaardigheden in Nederlands Ervaring met het werken met (BI) tooling (Qlicksense, Tableau) Teamspeler en “gevoel voor de business” Uitstekende kennis van systemen (voorkeur AFAS) en MS Excel Ben je per direct beschikbaar, reageer dan direct.
    1 broker
  • Interim (Senior) GL Accountant

    5 uur geleden

    Onbekend - Den Bosch

    Ben jij een gemotiveerde interim (senior) GL Accountant? En kom je in de komende weken beschikbaar? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor een internationale organisatie in de omgeving van Den Bosch zoeken wij op zeer korte termijn drie interim (senior) GL accountants. Wij zijn op zoek naar gemotiveerde financials met gedegen accounting kennis die deel gaan uitmaken van een groot centralisatie project. In deze functie ligt naast de normale werkzaamheden van een (senior) GL accountant de nadruk de centralisatie van de finance activiteiten. Je werkt nauw samen met collega's in Europa. Vaardigheden: Afgeronde Bachelor/Master; Ervaring met dataverwerking en uitmuntende kennis van Excel; Ten minste 3 jaar ervaring in een internationale functie; Engels is je tweede taal en bij voorkeur aangevuld door een derde taal (Frans/Duits/Spaans); Ruime ervaring met SAP of Oracle is een eis. Werkzaamheden: Controleren, vastleggen en verwerken van de gehele financiële administratie; Verantwoordelijk voor de maand-, kwartaal en jaarafsluitingen, evenals het opstellen van jaarrekeningen; Analyseren van grootboekrekeningen en opstellen van interne rapportages; Verwerken van mutaties in en bewaken van subadministraties; Ondersteuning bij ERP implementatie; Ondersteuning bij de centralisatie van finance. Ben jij beschikbaar voor deze opdracht? Dan ontvang ik graag jouw sollicitatie.
    1 broker
  • Domein Architect

    5 uur geleden

    Onbekend - Onbekend

    Functie Als Domein Architect ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en het onderhoud van de architectuur binnen het ERP domein. Jij zorgt voor afstemming op de Enterprise Architectuur en naleving van de richtlijnen van Enterprise Architecture. Je zult in samenwerking met andere architecten, procesadviseurs en externe dienstverleners het ERP applicatielandschap, de informatie en de technische architectuurvisie definiëren. Ook zal je de implementatie ervan ondersteunen. Taken: Neemt actief deel aan het Architectuurteam; Verantwoordelijk voor de projectstartarchitectuur; Het uitvoeren van lopende architectuurkwaliteitsbeoordelingsactiviteiten ten opzichte van domeinspecifieke projecten / programma’s; Het definiëren van domeinspecifieke principes, normen en richtlijnen; Ervoor zorgen dat architectuurbeslissingen in overeenstemming zijn met wettelijke vereisten en intern beleid; Het ontwikkelen van domeinspecifieke plateau roadmaps onder supervisie van de Enterprise Architect; Analyse van de huidige domeinarchitectuur om zwakke punten te identificeren en kansen voor verbeteringen te ontwikkelen; Interactie maken met en samenwerken met externe partners om ervoor te zorgen dat oplossingen correct worden ontworpen.
    1 broker
  • Business Controller (reporting specialist)

    5 uur geleden

    Onbekend - Onbekend

    Functie Wij proberen vooral in de context en het resultaat te denken in plaats van een opsomming van de taken. We hopen daarmee toch het juiste beeld te schetsen. In deze opdracht zit een drietal deel-opdrachten, in chronologische volgorde, danwel volgorde van belangrijkheid. Al kunnen deze gezien de dynamiek van de organisatie zomaar veranderen. 1. Dashboard bouwen voor KPI-rapportages. De rapportages zelf zijn ondergeschikt aan het bepalen van de informatiebehoefte. Je hebt drie hele belangrijke stakeholders (Divisie Directeur, Corporate en Strategic). Allen hebben zij behoefte aan KPI rapportages. Welke informatie hebben zij afzonderlijk nodig? Is die informatiebehoefte compleet? Of soms overbodig? Hoe kun je de informatie gemeenschappelijk delen? Hoe kun je die informatie vanuit een single source beschikbaar stellen? Vervolgens bouw je een overzichtelijke rapportage, het systeem/format daarvoor is niet zozeer van belang. Met deze rapportage in de hand kun je vervolgens wekelijks en maandelijks gaan sturen en de informatievoorziening gaandeweg verder verbeteren (maatwerk per stakeholder). 2. Inzicht brengen in de cash forecast voor dit bedrijfsonderdeel. Iedereen kan de verdiensten vrij gemakkelijk ophoesten, maar hoe diep is de beurs op moment X of moment Y? Er is behoefte om dit inzichtelijk te krijgen. Voor een veelvoud aan entiteiten en verschillende typen projecten (met verschillende currencies) is dit geen gemakkelijke klus. Dit vraagt veel gesprekken met betrokkenen (non-financials en financials), maar ook onderbouwing en inzicht in de cijfers zelf om de meningen te toetsen en door te rekenen. Vervolgens moet dit worden omgezet in een model, zodat dit model de basis wordt voor verdere gesprekken in de loop van de tijd. 3. Het opzetten van een CAPEX rapportage en CAPEX forecast.
    1 broker
  • FINANCIEEL MEDEWERKER

    6 uur geleden

    Onbekend - Leeuwarden

    3-09-2018 Einddatum: 31-12-2018 Optie op verlenging: Ja Aantal uur per week: 32 - 36 Sluitingsdatum: 27-08-2018 om 12:00 uur Als financieel medewerker: Ondersteun en lever je maatwerk aan interne afdelingen bij de uitvoering van complexe en niet standaard financieel administratieve werkzaamheden op het gebied van de uitkeringsadministratie; Treed je op als vraagbaak en adviseert interne afdelingen en externe partijen over de uitvoering; Controleer, bewaak en beoordeel je diverse gegevens, zoals de systeemoutput, de inhouding van de zorgkosten, debiteuren, het financiële jaarwerk en de inkomstengegevens; Beheer je de debiteurenadministratie en maakt je complexe berekeningen ten behoeve van verrekening, verstrekking en terugvordering; Signaleert je knelpunten, doe je verbetervoorstellen en ben je betrokken bij de implementatie hiervan.
    1 broker | 32 - 36 uur | startdatum: 03-09-2018 | einddatum: 31-12-2018 | deadline: 27-08-2018
  • Freelance Projectleider Implementatie BI Tool

    8 uur geleden

    Onbekend - Den Haag

    Voor een van onze relaties zoeken wij een Freelance B.I. Projectleider. Deze opdracht is voor ongeveer 32 uur per week gedurende 6 maanden. Functie Als B.I. Projectleider behaal jij de projectdoelstellingen door het plannen en organiseren van diverse activiteiten. Je leidt het projectteam, bestaande uit diverse interne specialisten. Jij bepaalt, controleert en indien noodzakelijk stuur je bij op de kwaliteit, planning, deadlines en prioriteiten. Het voeren van open en duidelijke communicatie is daarbij essentieel. Jij bent dé contactpersoon voor onze klanten enerzijds en consultants, helpdesk en developers anderzijds. Je hebt een helicopterview en overziet het volledige project traject te allen tijde.
    1 broker
  • Freelance Manager Vermogensbeheer Equities

    8 uur geleden

    Onbekend - Randstad

    Voor een van onze opdrachtgevers in de financiële dienstverlening zijn wij op zoek naar een Freelance Manager Vermogensbeheer Equities. Start van de opdracht is eind augustus / begin september voor de duur van 6 maanden op full time basis met optie op verlenging. Functie  In deze rol geef je leiding aan een team van 12 professionals en daag je het team uit op zowel de inhoud als op hun persoon en hun persoonlijke ontwikkeling. De afdeling beheert 70 miljard en kan gezien worden als de premier league van de vermogensbeheerders.
    1 broker
  • Freelance Kwartiermaker Business Process Management

    8 uur geleden

    Onbekend - Randstad

    Voor een van onze opdrachtgevers in de financiële dienstverlening zijn wij op zoek naar een Freelance Kwartiermaker Business Proces Management. Start van de opdracht is medio september voor de duur van minimaal een jaar op full time basis. Functie In deze rol help je onze opdrachtgever met het opzetten, het invulling geven aan en borgen van Business Proces Management van strategisch tot operationeel niveau (de implementatie van BPM). Het is hierbij de bedoeling dat op productieniveau de processen front to end beschreven worden op een uniforme en toegankelijke wijze en rekening houdend met the three lines of defense. 
    1 broker
  • Freelance Inkoop Adviseur

    1 dag geleden

    Onbekend - Midden Nederland

    Voor een ZBO zoeken wij per direct een freelance Inkoop Adviseur die bekend is met de Europese aanbestedingen en meervoudig onderhandse aanvragen. De Inkoop Adviseur zal verantwoordelijk zijn voor de ondersteuning van de Inkoopafdeling op het gebied van ICT inkoop. Functie De Inkoopadviseur zal verantwoordelijk zijn voor de ondersteuning van de Inkoopafdeling op het gebied van ICT Inkoop (Facilitair en HRM). Tevens behandelt de adviseur (Europese) aanbestedingsstukken met kennis van zaken, en heeft oog voor de integrale kosten. We zoeken iemand die aanbestedingen, minicompetities en onderhands uitvragen professioneel kan begeleiden, met name op het gebied van Facilitair en O & HRM, maar ook voor andere directies.    De ideale kandidaat heeft meerdere jaren ervaring op het gebied van (Europese) aanbestedingen en meervoudig onderhandse aanvragen en tevens ervaring op het gebied van contract- en leveranciersmanagement. Naast dat jij als sparringspartner fungeert voor collega's en management, ben je als ervaren Inkoop Adviseur betrokken bij de ontwikkeling van inkoopstrategieën en inkoopplannen. Door jouw bekendheid met  leveranciersselectie- en gunningsprocessen weet jij hoe de lijnen lopen en word jij niet makkelijk voor verrassingen gesteld.  De functie gaat per direct in en is in ieder geval voor een periode van 4,5 maand (eind december) met een mogelijkheid tot verlenging. De functie is in principe fulltime waarbij 4 dagen per week bespreekbaar is.
    1 broker
  • Senior Business Controller

    1 dag geleden

    Onbekend - Onbekend

    Functie Onze opdrachtgever zoekt een ervaren Business Controller die zich als een vis in het water voelt in een drukke en afwisselende omgeving èn: Ook interesse heeft in meer dan het pure Business Control alleen. Tot jouw taken behoren o.a.: Het (verder) vormgeven van de Business Control activiteiten (KPI rapportages) naar Planning & Control cyclus, het uitvoeren en ook bewaken van de wettelijke richtlijnen en procedures; Het ontwikkelen van scenarios/business cases en deze ook toelichten aan de directie en het MT /afstemming met de contractpartners hierover; Verantwoordelijk voor de begroting, opstellen van het business plan en benodigde/gevraagde rapportages; Sterk in procesoptimalisatie en verbetertrajecten – je denkt altijd een stap verder; Niet bang om zaken op te pakken/aan te pakken – je zoekt hierin je eigen pad en gaat een discussie niet uit de weg; Je hebt aandacht en oog voor de niet-financiële aspecten van een beslissing; Je krijgt een actieve rol in één of meerdere van de lopende projecten.
    1 broker
  • Test Automatiseerder

    1 dag geleden

    Onbekend - Onbekend

    Functie Je bent verantwoordelijk dat de opdrachtgever voortdurend beschikt over een moderne visie op testgebied en dat ze een actueel en gedragen beleid uitvoeren. Je zorgt voor een operationeel testproces dat voldoet aan de kaders die zijn gesteld. Tevens zorg je dat het testproces steeds wordt verbeterd waarbij geautomatiseerde hulpmiddelen beschikbaar zijn gesteld die het proces ondersteunen. Samen met jouw testcollega’s hanteer je het afgesproken testproces en houdt zich aan de afgesproken kaders. Verbeteringen aan het proces worden steeds uitgevoerd.
    1 broker
  • Product Owner

    1 dag geleden

    Onbekend - Onbekend

    Functie Samen met je SCRUM teams (ca 3-9 personen per team) zorg je voor steeds betere (klant) ervaringen door ontwikkeling van IT diensten. Je beheert en prioriteert de product backlog, met als doel maximaliseren van de business value van betreffend focusgebied (IT-producten/functionaliteiten). Je levert concrete werkvoorraad aan de teams en reviewt en accepteert de opleveringen, zodat de juiste resultaten kwalitatief worden opgeleverd. Werkzaamheden omvatten oa: Het betrekken van stakeholders en (vertegenwoordigers van) eindgebruikers in backlog refinement en backlog management; Je bent verantwoordelijk voor het (door)ontwikkelen van een visie binnen het focusgebied op basis van verzamelde input; Vertalen van de vergaarde input en visie naar een roadmap en een productbacklog; Ordenen van backlog items, zodat business value wordt gemaximaliseerd en prioriteren; Zorgen voor een visualisatie en transparante product backlog; Beheren van het teambudget/realisatie; Zorg je voor een duidelijke uitwerking van backlog items (epics, userstories) en acceptatiecriteria voor productbacklog items; Lever je input voor de sprintplanning en daag je het team uit tot een ambitieuze en realistische sprintplanning; Neem je deel aan SCRUM sessies van het team waar nodig/gevraagd. De Product Owner is altijd beschikbaar voor het team t.b.v.. de voortgang.
    1 broker